La direcció de la fàbrica Gas Gas de Salt (Gironès) ha anunciat la intenció de presentar un ERO arran d'una davallada de vendes. L'empresa, que des del 2016 pertany al grup Torrot, justifica la necessitat de tirar endavant l'expedient per motius econòmics.

Segons ha avançat el Diari de Girona, la direcció ha convocat els representants del comitè d'empresa a una reunió la setmana vinent on concretarà quina serà l'afectació de l'ERO. Fonts sindicals temen, però, que es tracti d'un expedient d'extinció de contractes que com a mínim afecti el 10% de la plantilla. Gas Gas, que fabrica motos de trial i enduro, va entrar en liquidació el juliol del 2015. Va ser aleshores quan Torrot va adquirir la històrica marca amb intenció de reflotar-la.

Incertesa entre la plantilla de Gas Gas de Salt arran de l'anunci de la direcció de tirar endavant un ERO arran d'una davallada de vendes. L'empresa ha comunicat a la plantilla que no els surten els números i que tiraran endavant un expedient de regulació d'ocupació. De moment, encara no se n'ha concretat l'afectació –a priori, se sabrà la setmana vinent- però fonts sindicals temen que es tracti d'un ERO d'extinció de contractes.

Segons expliquen aquestes fonts, en cas que la rescissió afecti menys del 10% de la plantilla, l'empresa no està obligada a negociar i pot tirar endavant acomiadaments individuals. Però quan l'ERO supera aquest percentatge, és quan la llei obliga a negociar amb el comitè per pactar indemnitzacions.

En el cas de Gas Gas, plou sobre mullat. La històrica marca de motos de competició (trial, enduro i off-road) ja va patir dificultats econòmiques, que la van abocar a la fallida l'any 2015. L'empresa va entrar en liquidació i el fabricant de motos elèctriques Torrot, gràcies a un acord amb el fons d'inversió Black Toro Capital, la va comprar per 9,66 milions d'euros.

Després de mesos de tenir la producció aturada, la fàbrica de Salt (ara, sota la marca Torrot Group-Gas Gas) va reprendre la cadena de muntatge al març del 2016. L'any passat, a més, Torrot va anunciar una inversió de 2 milions d'euros a la fàbrica de Salt per treure al mercat la seva primera moto de trial elèctrica. Aleshores, la factoria comptava amb uns 150 treballadors i exportava el 90% de la producció. 

A principis de maig de l'any passat, la fàbrica de Salt –d'uns 10.000 metres quadrats- va patir un aparatós incendi. Les flames, que van originar una intensa fumera, van acabar afectant, però, el 5% de la planta (i no van malmetre l'estructura de la nau ni les cadenes de producció).

Nova planta a Cadis

En paral·lel a la fàbrica de Salt, Torrot està ultimant l'entrada en funcionament d'una nova planta a Cadis. Les instal·lacions, segons va informar la companyia, han suposat una inversió de 16 milions. Es preveu que entrin en servei a l'estiu i, des d'aquí, l'empresa hi vol fabricar un nou concepte de moto elèctrica (un velocípede). 

Fa tot just un mes, la direcció de Torrot anunciava l'inici d'obres per equipar la nova factoria (que se sumarà a la de Salt). Arran del procés, al novembre del 2017 Torrot es va afegir a la llista d'empreses que van traslladar la seva seu social fora de Catalunya; en aquest cas, de Mataró a Saragossa. 

La direcció de Gas Gas de Salt ha declinat fer declaracions sobre l'anunci de l'ERO.