Les startups barcelonines de compravenda de segona mà, Wallapop incubada des d'Antai Venture Builder i Letgo participada per Naspers, estan negociant la seva potencial fusió en el negoci americà. Així ho ha anticipat el conegut emprenedor i business angel, Carlos Blanco Vázquez, mitjançant una publicació en el seu blog, en la qual ha revelat conversacions "molt avançades" que podrien tancar-se de forma "imminent". En aquest sentit, Blanco, que és fundador de l'incubador Grup ITnet o de social games Akamon, ha explicat que després de la fusió es crearà una empresa controlada per Letgo però pràcticament amb igualtat accionarial que mantindrà separades ambdues estructures per continuar "competint en altres mercats". 

A la dura competència en el mercat de classificats nord-americà fins ara existent entre Wallapop i Letgo, cal sumar-hi Offerup i Close5 integrada al grup d'Ebay, per la qual cosa el cost d'adquisició de l'aplicació al mòbil s'ha encarit. Tanmateix, en cas d'oficialitzar-se una fusió que ara mateix sembla ser un secret a veus, les dues companyies amb seu a Barcelona potenciarien encara més les seves funcionalitats de localització del consumidor, una bona experiència d'usuari i promoció de transaccions en persona, guanyant així una quota més gran al seu mercat prioritari.

Conquerir el somni americà

Fa sis mesos, el CEO de Wallapop i també de Letsbonus i CornerJob, Agustín Gómez, ja va assegurar: "Els Estats Units són un mercat clau per a nosaltres i això és el que realment volem guanyar". Mentre que el cofundador de Letgo va admetre compartir aquest mateix objectiu després d'explicar al blog tecnològic Novobrief que el mercat nord-americà "és molt sofisticat i amb grans expectatives de qualitat. Però també és un mercat molt interessant per la predisposició dels consumidors a provar noves coses. És honest i receptiu". 

La història de Wallapop es remunta al 2013 quan els emprenedors Gerard Olivé, Agustín Gómez i Miguel Vicente van decidir reinventar la compravenda a Internet mitjançant una nova plataforma. Des d'aleshores i impulsada per l'acceleradora d'Antai, no han parat de créixer i d'atreure grans quantitats en diferents rondes d'inversió. I tot i que ja han assegurat que mai no se sabrà la xifra exacta, ja que consideren que "no aporta res", s'estima que Wallapop ha aconseguit més de 150 milions de dòlars, el que equivaldria a 132 milions d'euros i la seva valoració ronda els 440 milions d'euros aproximadament.

Però "tot depèn de l'evolució de l'empresa fora dels seus pares Gerard i Miguel, totalment deslligats operativament del negoci", ha assegurat novament Blanco abans d'anticipar que Wallapop començarà a monetitzar pròximament al mercat espanyol. Per la seva banda, el 2014, els exdirectius d'OLX, Alex Oxenford, Jordi Castelló i Enrique Linares, van fundar Letgo impulsats per 100 milions de dòlars (prop de 88 milions d'euros) i la tecnologia de Naspers. I és que mentre Letgo, amb menys de 100 persones, "ho està fent molt bé i de forma molt optimitzada", segons Blanco, Wallapop amb un equip superior a les 150 persones "manté el lideratge a diverses ciutats importants americanes. Juntes, seran pràcticament imparables en la conquesta més tecnològica del somni americà.