La multinacional líder en la indústria de la piscina, Fluidra, va registrar un benefici net de 48,3 milions d'euros durant el primer semestre del 2019, un 14,8% menys que durant el mateix període de l'any anterior, a causa, principalment, dels costos derivats de la fusió amb la nord-americana Zodiac.

Segons ha informat aquest dijous l'empresa, Fluidra ha obtingut uns ingressos de 753,2 milions durant el primer trimestre, un 2,4% més, millora que ve donada per la "fortalesa" de la seva presència global, amb l'activitat mantenint un bon comportament a Europa i amb els Estats Units recuperant-se després del feble comportament durant el primer trimestre.

L'ebitda del grup va augmentar un 4% entre el gener i el juny, fins als 142,6 milions, gràcies a una bona gestió del marge brut, d'inversions prudents en despeses operatives, així com de les sinergies aflorades en el procés d'integració, que superen ja l'objectiu marcat per al 2019 de 19 milions, amb la qual cosa l'objectiu ha augmentat fins als 25 milions.

El president de Fluidra, Eloi Planes, ha explicat que els factors temporals que van dificultar el començament de l'any "a poc a poc van dissipant-se" i, malgrat la climatologia adversa als Estats Units i al sud d'Europa, el segon trimestre ha estat "molt bo".

Les previsions de la companyia preveuen tancar el 2019 amb una facturació d'entre 1.350 i 1.400 milions, un ebitda d'entre 240 i 260 milions i un deute net per sota de 2,6 vegades l'ebitda. Piscina residencial és la divisió que més volum de vendes genera, amb gairebé 525 milions, un 4% més que durant el primer semestre del 2018.

La facturació de piscina comercial va arribar als 52,3 milions, cosa que representa una millora interanual del 3,7%, mentre que el tractament de l'aigua de piscina va augmentar un 5,6% i la conducció de fluids de piscina, un 7,3%. Per mercats geogràfics, el de la resta d'Europa va ser el que millor comportament va registrar durant el primer semestre del 2019, en créixer un 6,6%, seguit del sud d'Europa, que concentra més d'un 40% de les vendes i va créixer un 2,6%, mentre que Amèrica del Nord va augmentar un 1,6% i a la resta del món les vendes van baixar lleument, un 0,4%.