El Grup FGC engega la temporada d'estiu amb activitats a la muntanya "assequibles per a tothom", segons ha anunciat avui en roda de premsa el president d'FGC, Enric Ticó. En aquest sentit, Ticó assegura que "aquest estiu ve carregat de novetats", i que segueixen apostant per "la desestacionalització" de les zones de muntanya i "la política de contenció de preus per se accessibles a tothom". 

Treballar "d'acord amb el territori"

El president del grup ha assegurat que treballen per "seguir promocionant el propi territori" i ha estat molt incisiu en el fet que el seu principal objectiu és "la desestacionalització" del turisme d'estiu. 

Així doncs, Laura Vives, cap comercial d'FGC, ha explicat les novetats de les activitats d'estiu, fent èmfasi a les estacions de La Molina, la Vall de Núria, o Vallter 2000. Com a principals novetats, Vives ha remarcat la possibilitat de llogar bicicletes elèctriques a la Molina i la opció Non Stop +, una planificació d'activitats que dura més d'un dia. 

La Vall de Núria, "lloc insígnia d'FGC", la descriuen com "un oasi al Pirineu", amb la particularitat que només s'hi pot arribar amb el cremallera. Enguany es reprèn el "cotxe saló d'època", una activitat molt exclusiva que es farà cada dissabte de juliol, setembre i fins el 13 d'octubre, en què només hi poden participar 18 persones per torn. 

El tren Cremallera de Montserrat continua essent un clàssic, igual que els Funiculars de Sant Joan i Santa Cova, que compleixen ja 100 anys. Montserrat va rebre l'any passat 2,6 milions de visites d'estrangers, un número que s'espera superar enguany. 

Per últim, des d'FGC fan menció també del Tren dels Llacs, i que asseguren que és l'"eix vertebrador del turisme en una zona que si no es fes aquesta aposta, podria passar desapercebuda". El clàssic Turistren o el Tren del Ciment, al Berguedà, que enguany proposa activitats especials per l'any Güell, són també algunes de les opcions de les activitats d'FGC per aquest estiu.

Xifres rècord sense un objectiu marcat

Ticó ha posat de manifest que el 2016 van aconseguir 1 milió de visitants, el 2017 en van aconseguir 1,1 milions, i que esperen que enguany la xifra encara sigui més alta, però "no ens marquem un objectiu numèric". 

Alhora, els representants del grup han fet palès el fet que la gran majoria de visitants que reben són d'origen estranger -gairebé el 60%- i que dominen sobretot els francesos, per la proximitat amb els Pirineus. Seguint l'argument, han volgut reivindicar el turisme local, assegurant que els locals no disfruten del que els pot donar el seu territori.