El Grup Ferrero s'ha compromès definitivament amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) després d'haver anunciat que les matèries primeres que utilitzi en l'elaboració dels seus productes el 2020 seran 100% sostenibles. En un moment on la RSC està a l'ordre del dia de moltes companyies, sigui per estratègia de màrqueting o de compromís real amb el medi ambient, els recursos naturals, els drets humans, la generació d'oportunitats laborals o el foment d'estils de vida actius i saludables, el fabricant de productes com Ferrero Rocher, Nutella o Kinder Sorpresa ha fet un pas en ferm.

La responsabilitat social corporativa és present en l'"ADN de la companyia i impregna tots els passos de la cadena d'elaboració i distribució de productes" ha assegurat el director de relacions internacionals de Ferrero Ibérica, Roberto Torri. Precisament, l'empresa matriu de Grup Ferrero, Ferrero Internacional ha tancat l'exercici de 2015 amb un increment del 13,4% de la seva xifra de negoci consolidat fins a assolir 9.542 milions respecte als 8.412 milions de l'exercici anterior quan va créixer un 8% a Espanya i Portugal gràcies a l'impuls de la venda de bombons i a un "extraordinari dinamisme" en l'obertura de nous mercats. 

El consumidor més gran d'avellanes

Durant l'any passat, el grup italià que és el consumidor d'avellanes més gran del món va utilitzar més d'1,6 milions de tones de matèries primeres durant l'elaboració i l'empaquetament dels seus productes. I abans d'assolir l'objectiu de sostenibilitat, Ferrero preveu assolir també un 100% de traçabilitat a la cadena de subministrament d'avellanes. De la mateixa forma, la companyia busca millorar les condicions de les zones rurals i comunitats locals amb les quals ha establert relacions comercials directes de llarg termini. 

D'aquesta forma, Grup Ferrero amb 78 empreses consolidades i 22 plantes de producció tindrà uns productes 100% sostenibles que actualment ja estan presents a 160 països.