Jesús Barderas, empresari resident a la República Dominicana i amic íntim de l'expresident del govern d'Espanya Felipe González també figura als papers de Panamà, després d'haver gestionat 50 societats offshore, segons ha informat El Confidencial en col·laboració amb La Sexta, en la macrofiltració periodística amb 11,5 milions de documents liderada pel Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ) i el Süddeutsche Zeitung. El mateix Barderas va reconèixer mantenir amb González "una relació entranyable i exclusivament d'amistat personal des de fa més de 33 anys".
Una de les societats gestionades mitjançant el bufet panameny és Overbury Capital, registrada en les Illes Verges britàniques el març del 2004, que va comprar el 19% de les accions de la promotora Corporación Hotelera del Mar, la qual va construir l'hotel de luxe Fishing Lodge Cap Cana, ubicada en una de les millors platges de Punta Cana. Un hotel que va rebre inversió de la trama dels ERO d'Andalusia mitjançant les companyies d'assegurances que rebien fons públics de la Junta per garantir jubilacions falses, segons va publicar El Mundo el novembre del 2014.
La gestió d'Overbury es dividia entre Barderas, la seva esposa, les seves dues germanes i el seu cunyat. Les seves accions van ser transferides el 2007 a Seaton International Group SA, el client del qual era el mateix Barderas fins que el 2009 les accions es van tornar a traspassar a Zackett International LTD, una societat registrada a les Illes Seychelles, el beneficiari de les quals era el cunyat de Barderas.
Una col·laboradora de Barderas, que tracta directament amb un dels socis fundadors del bufet, Ramón Fonseca, va escriure el juliol del 2015 a aquest per queixar-se del tracte rebut després d'una reunió i expressar-li "el poc tacte i detall per a un client com nosaltres", emfatitzant "la quantitat de societats i tràmits que fem amb vostès, així com els clients que hem referit a Mossack".
Fotografia: El vicepresident de Panamà, Samuel Lewis Navarro, l'empresari dominicà Abraham Hazoury i l'espanyol Jesús Barderas, socis fundadors de l'empresa Energías.