Les multinacionals estrangeres establertes a Espanya han demanat un govern estable. Encarregades de generar més del 7% de l'ocupació del país, consideren que un pacte d'investidura és fonamental per reforçar la confiança internacional en la recuperació econòmica del país. Més enllà del temps que es trigui i de quin color tingui el nou executiu central, la prioritat és que sigui un acord de qualitat, ja que "les decisions empresarials vénen condicionades per l'estabilitat de les institucions", asseguren des de les multinacionals.

Google, Facebook o Bayer són algunes de les 40 multinacionals que han reiterat la importància de l'estabilitat per tal de seguir atraient inversions i afavorir la competitivitat i el creixement del país. Des de les multinacionals de Marca Espanya expliquen també que l'escenari polític "requereix diàleg i visió a llarg termini per tal de confirmar una direcció que impulsi a nivell internacional la confiança en la recuperació". Malgrat que titllen Podemos de ser el candidat menys atractiu per a la inversió, les multinacionals estrangeres insisteixen que el més important és que l'acord segueixi la direcció compromesa "independentment de l'orientació política i del temps que es requereixi per assolir-ho".

Pla d'acció per a la recuperació

El conjunt d'empreses ha realitzat un pla d'acció amb mesures concretes al voltant del món laboral i fiscal de l'economia i les empreses així com la qualitat de vida. Entre les més importants, hi destaquen l'impuls tecnològic i digital, una imatge de país més modern i la centralització dels tràmits administratius per a un inversor que vol entrar a Espanya. En aquest sentit, les multinacionals també demanen un millor desenvolupament de programes de foment d'experiència i intercanvi internacional entre treballadors, més incentius fiscals per promoure la fusió de pymes i millores tècniques per evitar la discriminació d'inversors no residents. 

El conjunt de multinacionals de l'organització està integrat per Accenture, Altadis, AON, Bayer, Berlitz, Bertelsmann, BT, Bureau Veritas, Deloitte, DHL, Diageo, Digital Origin, EY, Facebook, Google, Heineken, Hill & Knowlton, Homeaway, HSBC, Huawei, ING Bank, JTI, Ketchum, Knight Frank, Leroy Merlin, L'Oréal, Lufthansa, Manpower, Mediaset, Munich Re, Regus, Rödl & Partner, Siemens, Thales, Weber Shandwick y Zurich.