Pròxima estació: Pirineus. Així es titula la nova campanya d'hivern de les estacions d'esquí del Grup Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que segons el seu president, Enric Ticó, està "molt enfocada al territori, les estacions i el Pirineu". Tota una declaració d'intencions que en xifres, es tradueix en una inversió de més de 4 milions en les seves 5 estacions de muntanya.

Més concretament, la inversió més elevada s'ha dut a terme a la Vall de Núria i al cremallera, amb 1,8 milions, seguida per l'Skipallars que inclou Espot i Port Ainé, amb 871.000 euros, i 400.000 més per a la carretera comarcal de Rialp. Alhora, també s'han destinat 803.000 euros a Vallter 2000 i 400.000 més a La Molina. En aquest darrer cas, l'objectiu és augmentar les zones d'innivació artificial fins a un 54% per tal de poder "mantenir les condicions d'esquí per poc que faci fred." 

A l'espera que es superin els 475.000 forfaits que es van vendre en la darrera temporada, Ticó aposta per donar la màxima potencialitat, visibilitat i referència tant a les estacions com al territori. "Sabem que són estacions amb tipologies, potencials i perfils diferents", ha afegit Ticó.  

Diversificar oferta i baixar preus

En aquesta mateixa línia de treballar pel territori i treure el màxim partit de les estacions, l'estratègia passa aquesta temporada per diversificar l'oferta i reduir preus de tots els forfaits. Segons la cap de Comercial i Marketing de la divisió de Turisme i Muntanya de FGC, Laura Vives, es tracta de "fidelitzar més els esquiadors", "crear noves tarifes" i "segmentar per zones". Un bon exemple són els forfaits per hores i els abonaments per zona. 

"Hem de ser enginyosos amb l'aposta comercial i ens hem d'adaptar als nous usos", ha assegurat Vives, just abans d'anunciar els preus dels abonaments de temporada segons la zona geogràfica: La Molina (amb entrada a la resta d'estacions) de 494 euros, el del Ripollès (Vallter i Vall de Núria) amb un preu de 400 euros i el del Pallars (Espot, Port Ainé i Tavascan) de 350 euros. A més, a La Molina el forfait de dia passa dels 41 als 38 euros. 

Algunes de les novetats de la temporada són que els nens no només són nens als 12 sinó que ara també ho seran als 16 o bé, que els júniors seran júniors dels 17 fins els 25 anys. Com també que el 80% dels clients de les instal·lacions són famílies. Per a l'ocasió, el director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha atorgat un certificat d'equipament de turisme familiar a cadascuna de les estacions.