Endesa i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han presentat el projecte de càrrega ultraràpida per a autobusos elèctrics que permet carregar el 80% de la bateria del vehicle en cinc minuts. Compta amb una potència de 400 quilowatts i amb un mòdul d'uns cinc metres d'altçada i d'una aparença similar a un fanal que s'ubica en la parada del final de línia de l'autobús.

Es tracta d'un carregador que es connecta a un pantògraf instal·lat al sostre del vehicle i que actualment s'està construint al barri barceloní de la Marina del Prat Vermell, al Districte de Sants-Montjuïc, on estarà connectat amb el centre de control d'Endesa i podrà compartir les dades amb TMB per saber, en temps real, quina activitat està desenvolupant el dispositiu i l'estat del vehicle que s'ha connectat, segons ha informat la companyia en un comunicat.

H16, la línia beneficiada

La línia d'autobusos de la ciutat que es beneficiarà d'aquest sistema és la H16, que uneix el Fòrum de Barcelona amb la Zona Franca, amb dos vehicles articulats de 18 metres de llarg totalment elèctrics i per tant d'emissió zero, del model Solaris Urbino E18, els primers d'aquestes dimensions fabricats a Europa.

La presentació s'ha realitzat en el marc de la celebració de la 12 Jornada Catalana de la Mobilitat, organitzada per l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), que ha tingut lloc aquest dimecres a Mollet del Vallés.