La xarxa d’atenció presencial d’Endesa als clients de tot Catalunya quedarà reoberta al llarg d’aquesta setmana després que els últims quinze dies s’hagi reprès paulatinament l’activitat als centres ubicats en aquelles regions sanitàries que ja havien passat a la fase 1. Així, torna a haver-hi atenció al públic als 58 punts de servei i oficines comercials que hi ha repartits per tot el territori català. Els darrers centres en recuperar la seva activitat han estat els ubicats a Barcelona ciutat i a l’àmbit metropolità nord i sud.

En concret, es reobre al públic un total de 25 instal·lacions distribuïdes per les comarques del Baix Llobregat (5), el Barcelonès (12), el Vallès Occidental (4), l’Oriental (2) i el Maresme (2) en línia amb el pla de desescalada establert per les autoritats arran de la crisi sanitària provocada per la Covid-19.

De totes maneres, s’ha incorporat un sistema de cita prèvia que es recomana utilitzar per a evitar aglomeracions, així com per poder millorar l’atenció a les necessitats d’assessorament de cada client i poder aplicar correctament les mesures d’higiene i seguretat. Per a reservar dia i hora, els clients que ho desitgin poden demanar cita online a la web d'Endesa Energia o bé a Energia XXI en funció de si es té contractat el mercat lliure o regulat, respectivament així com mitjançant les app “Endesa Clientes” o “Energía XXI”. En tots els casos s’haurà de seleccionar la ubicació, tipus de servei i la data i hora de preferència. A continuació, i segons el codi de reserva obtingut, es comunicarà el dia i hora.

Així mateix, també s’han implementat tota una sèrie de mesures preventives contra la Covid-19, des de mampares de protecció en els lloc d’atenció personal, mascaretes, guants o gels hidroalcohòlics, fins a control d’accés i circulació dins dels establiments, accés preferents a clients majors de 65 anys i cartells informatius, entre d’altres.