El Port de Barcelona ha registrat un benefici de 39,8 milions durant l'any 2015, un 6% més que l'any anterior i una xifra de negoci de 155,6 milions, un 1% més, segons els resultats corresponents a 2015 presentats per l'entitat.

Malgrat que en els últims anys s'ha produït una reducció de les taxes compensada per un increment de l'activitat, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha destacat el lleuger creixement de la xifra de negocis.

Més bonificacions

L'any 2015, les bonificacions han permès un estalvi de 10 milions d'euros als usuaris i empreses que presten serveis al port i a més s'han revaloritzat els terrenys del Port, suposant un estalvi de 10,7 milions per a les concessions d'infraestructures. Barcelona es confirma com la ciutat amb el port generador de més recursos del sistema portuari estatal i així ho demostra el seu flux de caixa, dotat de 74,2 milions d'euros, un 28% menys sense tenir en compte els extraordinaris.

Menys deutes

Cambra ha destacat també la reducció del grau d'endeutament infraestructural, que ha passat de 419 milions el 2014 fins a 347 milions el 2015 a causa d'una amortització anticipada de 47,5 milions. La taxa d'endeutament bancari sobre fons propis també ha disminuït del 51% el 2010 al 28% el 2015, el nivell més baix dels últims onze anys. Deute sí, però cada vegada menor.

Més inversions i obres

Durant el 2015, el Port de Barcelona ha executat inversions per valor de 66 milions, xifra que s'incrementarà fins als 129 milions el 2016. En el conjunt d'inversions privades previstes per a aquest mateix any, destaquen Marina Barcelona 92, Marina Vela o la Terminal E de creuer de Carnival programada per al present exercici. El nombre d'obres encara és més gran, tenint en compte els nous accessos ferroviaris, la remodelació de l'àrea pesquera i la terminal d'Iberpotash, la rehabilitació del Portal de la Pau i l'ampliació del moll Adossat.

Més tràfic

El Port de Barcelona ha registrat un tràfic de 47 milions de tones, la qual cosa suposa un 1,5% més que l'any anterior i diversos màxims històrics entre contenidors de comerç exterior, vehicles i mercaderia transportada per autopistes de mar. 

Xina al capdavant

El director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, ha remarcat la Xina com a mercat principal del Port de Barcelona, amb un increment del 18,2% i una quota de mercat del 10,2%. A més d'això, la Xina es corona com a líder i registra un increment del 12,6% en contenidors d'importació, la qual cosa suposa que el 41% dels contenidors són procedents del gegant asiàtic.

Onada de creueristes

El Port de Barcelona ha tancat l'any 2015 amb 2,5 milions de creueristes, davant dels 2,4 de l'any anterior i amb unes previsions de 2,65 milions per a aquest any, la qual cosa suposaria igualar el rècord del 2011. Cambra ha remarcat que els creueristes gasten aproximadament 202 euros al dia i els creuers generen una facturació de 842 milions a Catalunya. Amb tot, el seu Pla Estratègic preveu arribar als 3 milions durant l'any 2020. Més benefici, més bonificacions, més inversions i obres, més tràfic i més creueristes. El Port de Barcelona creix i ja va a tota vela.

(Fotografia de José Alberto Carbonell i Sixte Cambra en la presentació de resultats / Efe)