Els comerços d’arreu de Catalunya es preparen per afrontar aquest divendres 24 de novembre la campanya de promocions ‘Black Friday’, una data “totalment consolidada” al territori.

En una entrevista a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), el president de Retailcat, Joan Carles Calbet, ha destacat que el Black Friday, tot i tenir lloc el proper divendres, molts comerços “l’estendran també al dissabte” i altres “ho avancen durant la setmana”. Segons Calbet, això genera “una certa disparitat” i “caldria que el sector del comerç és posés d’acord, especialment de cara als clients, ja que es poden fer un embolic amb els dies de descomptes”.

Amb tot, els comerciants esperen que la campanya del Black Friday funcioni bé i que serveixi per “donar el tret de sortida” a la campanya de Nadal.

El Black Friday, una campanya “consolidada” a Catalunya

Calbet ha declarat que el Black Friday és “una campanya consolidada que l’any passat ja va ser bastant important i que aquest any acabarem de rematar”.

Preguntat pels descomptes que s’aplicaran, el representant dels comerciants catalans ha apuntat que això “depèn de cada sector, hi ha molta varietat. La majoria d’associats de Retailcat aplicaran algun tipus de descompte durant aquest Black Friday, però és una mica dispers, ja que hi ha botigues que fan descompte en tots els productes, d'altres en algun tipus de producte, i alguns en xecs regal o per a futures compres. No hi ha una norma que sigui igual per a tots”.

La implantació a Catalunya d’una campanya americana

Sobre la implantació d’aquesta jornada de promocions comercials, Calbet ha recordat que “fa uns cinc anys que es fa el Black Friday a Catalunya” i que és una tradició que “es va importar dels Estats Units”. El president de Retailcat ha afegit que aquí “van començar a fer-ho algunes cadenes i grans operadors. Any rere any ha anat a més i cada cop s’incorporen altres comerços, però també entitats bancàries i concessionaris de cotxes. S’està consolidant com una campanya que dona el tret de sortida a la temporada de compres de Nadal, que abans començava amb el pont de la Puríssima i que ara s’avança”.

Cap preocupació per les botigues online

Pel que fa a les campanyes de promoció del Black Friday que han avançat ja diverses empreses online de distribució, com Amazon, Calbet no s’ha mostrat preocupat per la seva competència, atès que considera que el que fan és ajudar “que es creï una consciència” en consumidors que s’acosten dies amb descomptes també a les botigues físiques.

Segons el dirigent de Retailcat, el més important és que els consumidors percebin que s'acosta el Black Friday i s’interessin per les ofertes que ofereix qualsevol tipus de comerç.