La plantilla del call center de Vacances Edreams França, que té les oficines a Barcelona, ha convocat des del seu comitè d'empresa, una vaga per a la propera setmana amb l'objectiu de manifestar la necessitat de millores en les condicions laborals després d'argumentar que "pateixen un perjudici econòmic i psicosocial com a conseqüència de l'excés de càrrega de treball". Concretament, la parada està convocada entre les 11:30 i les 12:30 i les 17:00 i les 18:00 de dilluns vinent.
La reivindicació té lloc amb motiu del tancament de les dues oficines de París entre el 2013 i el 2014, quan GO Voyages i Opodo, integrants del grup de viatges online Edreams ODIGEO amb presència a 44 països i 1700 treballadors, es van traslladar a Barcelona on actualment 1000 persones, assumint tota la càrrega del mercat francès "sense que s'hagi produït un augment de la plantilla", asseguren els sindicats. A causa d'això, el comitè d'empresa reclama un augment de la categoria professional, una pujada de sous als treballadors amb antiguitat superior a un any i, a més, un mínim de 20 minuts de desconnexió diaris a tall de temps efectiu de treball en el qual es permeti finalitzar les tasques pendents. Al llarg d'aquest mes, el comitè d'empresa ha impulsat la creació d'una comissió per estudiar i proposar un nou pla d'incentius per al conjunt de la plantilla.
La versió d'eDreams
Per la seva banda, eDreams no ha volgut quedar-se al marge i ha explicat a El Nacional que es tracta d'una "reivindicació puntual" promoguda per 70 treballadors, és a dir, un 18% de la plantilla total que integra el call center formada per 380 persones. L'empresa ha volgut reiterar el seu compromís de "treballar diàriament per garantitzar a tots els treballadors les millors condicions laborals conforme el conveni col·lectiu vigent" i a més, ha aclarit també que ja han llançat un programa de propostes en un intent d'apropar postures amb el comitè d'empresa.
"El personal que treballa al nostre departament s'ha incrementat conforme el pla estipulat i als requeriments de càrrega de treball" ha assegurat eDreams, just abans de confirmar que la nova estratègia d'atenció al client, els ha permès reduit un 20% el nombre de trucades i correus rebuts, així com un 81% dels correus pendents de ser contestats. Així doncs, confien en què "la vaga convocada per dilluns no afecti al servei que eDreams dóna als seus clients de França."