L'empresa eDreams Odigeo contractarà 130 persones a la seva seu de Barcelona, amb l'objectiu de portar a terme la seva estratègia de concentrar l'espai de treball a les oficines d'Espanya per guanyar en eficiència i competitivitat. Ho ha explicat l'empresa en una roda de premsa després de presentar els resultats del primer semestre, en què eDreams ha obtingut un benefici net de 17,1 milions d'euros, un 3% més que l'any anterior i 254,5 milions en ingressos.

En la línia de negoci, les vendes han augmentat un 2%, i el marge d'ingressos ha crescut un 8% i tot i que les vendes en els seus principals mercats (Espanya, Itàlia i França) han caigut lleugerament, en els mercats en expansió eDreams ha augmentat les reserves en un 4%. De cara el 2018, l'empresa ha revisat les previsions a l'alça, en què calcula que obtindrà unes reserves de més d'11,7 milions d'euros, més de 487 milions en el marge sobre ingressos i un creixement del 10% interanual en el resultat d'abans d'impostos i interessos (ebitda).

El director financer de l'empresa, David Elizaga, ha assegurat que volen posar en marxa aquesta nova estratègia, i que necessiten incorporar 130 treballadors a Barcelona el més aviat possible. Les àrees de treball van des de l'enginyeria fins a la gestió i administració. Odigeo compta amb un total de 1700 empleats, dels quals 1200 estan a Espanya, després de l'ERE a seus d'altres països, que van tenir un cost aproximat de 12 milions d'euros, ja que l'objectiu és concentrar el treball a les oficines espanyoles. 

Nous reptes

L'usuari utilitza cada vegada més el telèfon mòbil per fer les reserves, i és el que Odigeo pretén potenciar, creant eines que facilitin la venta pel mòbil, que de moment ha registrat el 37% del total de les reserves de vols. "El problema és que desenvolupar per a mòbils és complicat, suposa redissenyar el producte de dalt a baix”, ha explicat Elizaga, però assegura que “les empreses que abans s’hi adaptin, seran més competitives, i nosaltres liderem el sector”.

D'altra banda, un dels plats forts de la nova estratègia empresarial d'eDreams consisteix en oferir més productes i serveis al client. La idea és cobrar menys per cada servei, però guanyar en la facturació dels serveis afegits, com ara assegurances de vol o el lloguer de cotxes. 

Tot això forma part d'aquesta nova estratègia, que Elizaga calcula que estarà del tot desplegada a mitjans del 2019. 

La crisi catalana

Preguntat per si la crisi política a Catalunya havia afectat el volum de reserves, Elizaga no ha donat una resposta clara. Ha al·legat que són “una companyia global, venen a més de 43 països i han revisat les previsions a l’alça”. Recordem que eDreams va traslladar les seves filials a Madrid el passat 10 d'octubre, "per protegir els interessos dels seus clients". Un moviment, però, que l'empresa assegura "no ha tingut efectes importants".