L'empresa de reserva de viatges eDreams ODIGEO, ha presentat aquest dijous els resultats del seu exercici fiscal 2022 complet, finalitzat el 31 de març, en el qual van disparar els seus ingressos un 248% fins als 424 milions d'euros tot i l'impacte de la pandèmia i va triplicar els seus subscriptors fins als 2,9 milions. En aquesta línia, la Companyia va aconseguir el volum més gran de vendes de la seva història, amb 12,5 milions de reserves, un 286% per sobre de l'any fiscal 2021 i un 10% per sobre de les reserves prèvies a la covid. Si bé el conflicte a Ucraïna i l'alça de la inflació a escala mundial poden haver causat una certa incertesa a curt termini, eDreams ODIGEO és testimoni d'un fort repunt dels viatges, amb les seves reserves en els mesos de març, abril i maig de 2022 situant-se àmpliament per sobre dels nivells prepandèmics, un +34%, +52% i +58%, respectivament. Tot i això, finalment l'empresa ha registrat unes pèrdues de 65,9 milions, la meitat que fa un any, encara que han registrat un EBITDA positiu de 44 milions.

Arran de la presentació de resultats, el CEO d'eDreams ODIGEO, Dana Dunne, ha assegurat en roda de premsa que al llarg de l'últim exercici fiscal l'empresa ha continuat treballant en la millora del seu servei gràcies a les subscripcions. Així mateix, Dunne ha assenyalat que “continuem veient un potencial immens al nostre negoci i a Prime. Per exemple, només a Europa, hi ha més de 225 milions de llars als quals podem dirigir-nos per a convertir-los en membres premium". L'any fiscal 2023 ha començat molt bé, amb l'obertura de diversos mercats a mesura que la pandèmia se suavitza.

En aquesta línia, el director financer de la companyia, David Elizaga ha apuntat que les vendes de la companyia continuen en nivells rècord en aquest inici de l'any fiscal, un 34% per sobre de 2019, situació que tenint en compte que el sector encara no s'ha recuperat del tot per la persistència de les restriccions, fa que eDreams estigui, aproximadament, un 60% per sobre de la resta del mercat. Davant d'aquestes bones perspectives, Elizaga i Dunne ha anunciat que en els pròxims tres anys contractaran unes 500 persones de cara al 2025.

 

Programa de subscripcions

Un fet destacable de la companyia va ser la primera a desenvolupar un programa de subscripció en el sector dels viatges. Després de cinc anys de contínua creixement, tancat l'exercici amb 2,7 milions de membres i arribant als 2,9 milions a la fi de maig de 2022. Només en l'exercici fiscal 2022 es van incorporar més d'1,8 milions de nous membres al programa de subscripció, fins i tot en un context marcat per l'impacte de la covid en el mercat de viatges. Els ingressos mitjans per usuari van augmentar un 55% i es van situar en 88 euros per membre. Des del seu llançament, la Companyia ha implementat multitud de noves funcionalitats i ha millorat el servei per a fer-lo encara més atractiu i per a oferir una millor experiència als subscriptors, així com per a crear una plataforma expansible que asseguri el seu creixement futur.

D'altra banda, el sistema de subscripcions es troba actualment a només nou dels 42 mercats on està present eDreams, nombre que augmentarà en els pròxims mesos. Concretament, eDreams calcula que, amb més de 225 milions de llars només a Europa, el sistema té un enorme potencial de creixement. A hores d'ara, el 50% de l'EBITDA d'eDreams ODIGEO correspon a Prime, i es preveu que aquesta xifra continuï creixent en els pròxims anys.

D'altra banda, Elizaga també ha anunciat que a hores d'ara, la petició de crèdit al SEPI ha estat retirada, ja que l'empresa ja no compleix les condicions necessàries per demanar-lo, perquè està en una situació molt millor que fa un any i pel camí l'empresa s'ha refinançat.  

Objectius per 2025

Més enllà dels resultats del seu any fiscal, eDreams ODIGEO també ha publicat les seves previsions per als pròxims tres anys. De fet, Elizaga ha assegurat que avui dia, la companyia té més clar on estarà d'aquí a tres anys que la situació del pròxim mes de juliol a causa de la incertesa que està vivint actualment el món per la guerra a Ucraïna i la persistència de la covid. En aquesta línia, l'empresa preveu que la recuperació no serà lineal en el sector turístic, però té clar que molta gent continua volent viatjar, per això de cara a 2025  preveuen tenir més de 7,25 milions de subscriptors, amb un promig d'ingressos per usuari d'aproximadament 80 euros i un EBITDA cash superior als 180 milions d'euros.