Danone va anunciar aquest dilluns el nomenament de Daniel Ordóñez com a nou director general per a Iberia. Ordóñez, que fins ara ocupava la posició de Sènior VP Chief Growth Officer de la divisió de productes lactis i d'origen vegetal a nivell mundial, assumeix la direcció de les tres filials de Danone a Espanya i Portugal: productes lactis i d'origen vegetal; aigües i nutrició especialitzada.

Daniel Ordóñez ha desenvolupat la seva carrera a Danone i Unilever, companyies en les quals ha ocupat càrrecs de direcció general, màrqueting i vendes a més de nou països, distribuïts entre Europa i Amèrica Llatina.

"La nostra ambició és liderar la transformació de la indústria alimentària del demà, situar el client i el consumidor en el centre i respondre i superar les seves expectatives gràcies a marques innovadores i d'alt valor afegit", va afirmar Daniel Ordoñez. "Tenim per objectiu reconnectar amb la societat i recuperar un creixement rendible i sostenible", va explicar.

El directiu es va mostrar agraït per l'oportunitat d'assumir aquest repte professional. "Després de més d'una dècada a Danone, afronto aquesta nova etapa amb energia, ambició i responsabilitat. Espanya és un mercat prioritari i icònic, ja que va ser precisament aquí on es va fundar la companyia fa ara més de cent anys. El nostre objectiu és donar continuïtat a aquesta trajectòria, d'acord amb aquesta tradició i l'evolució positiva del negoci en la resta de la UE," va destacar.

Impulsar la transformació

La companyia té per objectiu reforçar el seu lideratge en el procés de canvi del sector de l'alimentació i la hidratació i implementar un model altament competitiu, dinàmic i col·laboratiu. En Iberia, Danone ocupa més de 2.000 persones i compta amb oficines a Barcelona, Madrid i Lisboa.

El teixit productiu de la companyia inclou set centres, entre fàbriques de producció de iogurt -unes de les quals també elabora alternatives vegetals- i plantes embotelladores d'aigua mineral distribuïdes en vuit comunitats autònomes, i que proveeixen anualment a més de 13,5 milions de llars a través de 360.000 punts de venda a tot el país.

Innovació i sostenibilitat

L'aposta de la companyia per la innovació es reflecteix en marques d'alt valor afegit com Alpro, Actimel, Activia, Oikos, YoPRO, Almirón o Fortimel. També en la direcció estratègica del seu porfolio, que ha incorporat durant els últims mesos 50 innovacions centrades en àrees de creixement com la nutrició especialitzada per a adults, l'alimentació funcional i d'alt rendiment o la salut digestiva, amb els probiòtics i el quefir com a principals referents.

"La innovació, la capitalització de canals en expansió com el eCommerce, la sostenibilitat o l'eficiència són alguns dels acceleradors de creixement per aportar valor als nostres clients i consumidors", va afegir. "Volem continuar liderant el model d'alimentació sostenible del futur i convertir-nos en la companyia Bcorp de referència en alimentació per a totes les generacions", va destacar el directiu.

Com primera Bcorp entre les grans empreses del sector de l'alimentació a Espanya, Danone busca promoure una producció responsable i honesta, centrada en la salut de les persones en totes les etapes de la vida, des del naixement fins a la vellesa, a més de contribuir a la lluita contra el canvi climàtic.

"Afrontem grans desafiaments com a companyia i societat. Aportaré el meu coneixement i experiència, a més d'un compromís absolut per treballar mà a mà amb els nostres clients i col·laboradors per continuar sent pioners en la definició del model d'alimentació sostenible del futur", va concloure Daniel Ordóñez.