Després de celebrar la seva junta general d'accionistes i aprovar un dividend de 41 milions, Damm ha fet públics els seus resultats pel 2015 que han tancat amb 92,3 milions de benefici net consolidat, un 17,5% més que l'any anterior, i una facturació de 960 milions, el que suposa un increment del 5,5% respecte a l'exercici del 2014. Una millora dels resultats, que segons la mateixa companyia, es deu tant a l'estratègia de diversificació de productes i activitats com a l'eficiència productiva i l'aposta per la internacionalització de les seves marques, entre les quals es troben Estrella Damm, Veri o Cacaolat, entre d'altres, que ja estan presents en 108 països de tot el món. 

De moment, Damm es troba immersa en el seu pla estratègic industrial 2015-2017, en el qual ja ha invertit 60 milions destinats a ampliar i modernitzar les seves plantes de Múrcia, el Prat i Santarem (Portugal), així com una nova fàbrica a Rodilla i l'optimització d'eficiència d'alguns dels seus centres. D'aquesta manera, la firma cervesera dirigida per Enric Crous pretén donar resposta a l'increment de demanda registrat en els darrers anys gràcies a la seva activitat internacional, que ha passat del 2% el 2008 fins al 18% el 2015. 

Més facturació en totes les divisions

La companyia cervesera que ha tancat el 2015 amb 3.125 empleats, un 8% més, ha augmentat la facturació en totes les seves divisions, sense excepció. Des de les cerveses i begudes fins a la restauració i logística, constatant un "fort impuls" en l'expansió a mercats internacionals. En aquest sentit, la bona climatologia del període estival, que concentra un 40% de les vendes, ha afavorit el consum de productes Damm i per tant, els seus bons resultats, que permeten repartir un dividend complementari de 0,08 euros bruts per títol a partir del 15 de juliol. 

A més dels ingressos, també han augmentat els costos de producció. Tot i això, el seu efecte ha estat mitigat per les millores en eficiència i productivitat, així com el descens dels preus d'algunes matèries primeres en concordança amb la dinàmica general de l'economia global. Tampoc s'ha d'obviar la forta campanya de màrqueting i patrocini desenvolupada per la multinacional tant a Espanya com a l'exterior, que ha fet augmentar les despeses generals d'explotació respecte a l'anterior exercici. L'última joia de la corona ha estat el curtmetratge estiuenc d'Estrella Damm protagonitzat per Jean Reno i Laia Costa.

Malgrat un tancament de dades positiu i unes bones expectatives del pla estratègic, Damm ha assenyalat que encara persisteix una "certa debilitat de la demanda afectada per un nivell d'atur molt elevat que incideix directament en el consum" de la principal cartera de productes del grup.