Sense tenir en compte que Madrid se situa a 300 quilòmetres del Mediterrani, Adif continua provant de vendre a Brussel·les el corredor mediterrani com la "connexió entre Madrid i Europa" escampant la frase "el corredor connecta Madrid, Algesires i els principals ports de la costa est espanyola amb Europa".

Això és el que es pot llegir al document que la companyia posa a disposició dels seus possibles clients, la Declaració sobre la xarxa del 2017, que té per objectiu detallar tant les condicions d'accés a la xarxa de ferrocarril, els peatges i les especificacions tècniques, segons ha avançat l'Ara. "El Corredor Mediterrani connecta Madrid, Algesires i els principals ports de la costa este espanyola amb Europa a través de França, suma més de 6.000 Km. de vies al llarg de l'eix Almeria-València/Algesires-Madrid-Saragossa/Barcelona-Marseille-LyonTurin-Milan-Verona-Pàdua/Venice-Trieste/Oper-Ljubljana-Budapest-Záhony", s'hi pot llegir.

Una vegada més, Foment continua vanagloriant-se que el corredor suposadament del Mediterrani passa per la capital espanyola. De fet, al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ja se li va escapar a finals de març que el corredor posi Castelló "a 2 hores i 25 minuts de Madrid", mentre que la connexió entre Castelló i Tarragona continua sent arcaica amb molts trams amb via única.

Voltes i més voltes

Adif ven així un corredor que hauria de resseguir tota la costa del Mediterrani per arribar fins a França, però que enlloc de fer-ho surt d'Algesires i passa per Madrid, com un gran avenç en infraestructures a l'Estat. 

De fet, segons l'informe "La realitat del corredor mediterrani" del govern valencià, el 80% dels 13.500 milions d’euros invertits en el corredor corresponen a eixos radials que connecten amb Madrid. I el 70% es van fer abans del 2012. És a dir, que els últims tres anys no se n’ha acabat cap.

Aquest document considera "trams vertebradors" els tres que resten per acabar a Catalunya: el tercer fil Barcelona-Tarragona, el Vandellòs-Tarragona i el Vandellòs-Castelló. Es tracta, precisament, dels que el president espanyol, Mariano Rajoy, va prometre en la seva visita a Barcelona. 

2 de 6

I no només això. De les sis actuacions que Adif té previstes per aquest any, només dues connecten amb Catalunya. Es tracta dels trams entre Perafort (Tarragona) a Vandellós i el tram de Vandellós a Castelló.

La resta són els trams de Castelló a València, de València a Xàtiva i Nudo de la Encina, de Monforte del Cid a Múrcia i d'Antequera a Granada.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat