Iberia ha presentat un expedient de regulació d'ocupació temporal (ERTO) que afecta el 90% de la plantilla relacionada amb vol, assistència i manteniment durant tres mesos per la crisi del coronavirus, que podrien ampliar-se en funció de les necessitats, o reduir-se, si l'activitat es recupera abans del previst.

Totes les àrees de negoci relacionades directament activitats de vol, assistència a terra o handling, manteniment i càrrega es veuran afectats per l'ERTO en la mateixa proporció que la reducció de capacitat, és a dir, el 90%. En el cas de serveis centrals i oficines, tant corporatius com de manteniment i handling, es veuran afectats en un màxim d'un 70%.

Per a la resta de les activitats de manteniment, ja que Iberia espera que la relació amb clients externs es mantingui, en l'àrea de motors l'ERTO afectarà un màxim del 60%, mentre que en manteniment major afectarà un màxim del 80% els dos primers mesos i fins i tot al 90 % el tercer. En l'àrea de components, l'expedient incorporarà a un màxim del 70%.

La companyia assenyala la necessitat d'ajustar la seva capacitat a les restriccions nacionals i internacionals, mantenint una mínima connectivitat necessària per al que ha posat en marxa aquestes mesures d'estalvi de costos i plans de contingència.

Per això, adaptarà el programa a una operació reduïda, d'acord amb les restriccions aprovades per diferents països, inclosa Espanya. La finalitat dels vols que està operant és la de garantir una mínima connectivitat d'Espanya i permetre als espanyols que són fora tornar a casa i als estrangers que són a Espanya que puguin tornar als seus llocs d'origen.

Juntament amb l'ERTO, la companyia ha pres mesures d'estalvi i contenció de costos, com la congelació de totes les contractacions externes i serveis de consultoria, la cancel·lació de despeses discrecionals, l'ajornament de formació corporativa i la supressió de totes les despeses de màrqueting, entre altres.

Iberia assenyala que des de l'inici de l'epidèmia de coronavirus, disposa a tots els seus avions i centres de treball de les mesures que en cada moment han anat recomanant les autoritats nacionals i internacionals per protegir la salut dels seus clients, empleats i proveïdors.

En aquest sentit, ha establert protocols d'actuació davant de casos sospitosos de tenir símptomes, o casos confirmats, i ha equipat els avions amb els equips de protecció individual necessaris.

A més, Iberia ha anunciat polítiques de flexibilització dels bitllets, de manera que qui tingués un bitllet per viatjar fins al 30 d'abril pot sol·licitar al web un bo per l'import del seu bitllet, que podrà utilitzar fins al 31 de març de 2021, sense cap restricció de dates i destinacions, a més de poder canviar la reserva sense cost addicional.