Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha encarregat la fabricació de 42 trens a l'empresa francesa Alstom per substituir la majoria de combois de les línies 1 i 3 en la que és l'operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història del metro. El contracte té un import de 268 milions d'euros i inclou la producció i entrega dels trens en dos anys i mig.

El rellotge començarà a comptar a partir de la data de formalització, prevista per a finals de setembre. Amb la retirada de les sèries 3000 i 4000, els trens més antics del parc mòbil del metro, la companyia accelera el "procés de renovació" per augmentar la fiabilitat del servei i per eliminar "una part de la presència d'amiant" a la xarxa. 

L'oferta integradora d'Alstom ha resultat la que ha obtingut una puntuació més alta segons un barem que ha tingut en compte tant el preu ofert com les característiques tècniques i els terminis de fabricació.

Així, Alstom s'ha compromès a lliurar un primer tren per a la línia 1 i un altre per a la línia 3 només 11 mesos després de la firma del contracte.

D'acord amb els plecs, els nous trens s'han dissenyat amb criteris de sostenibilitat: estructura lleugera, baix consum energètic, elevades taxes de recuperabilitat i reciclabilitat dels components, fiabilitat tècnica i facilitat de manteniment. Les unitats, que estaran formades per cinc cotxes interconnectats, s'equiparan amb telecomandaments i sensors per a una gestió òptima del manteniment del material mòbil.