El Congrés ha donat llum verda avui a la nova normativa que ja regula l'activitat dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) com Uber i Cabify. Amb tot, el Congrés l'ha validada però serà tramitada com a projecte de llei i queda subjecte a modificacions.

La convalidació de la norma que pretén acabar amb el conflicte entre els cotxes que intermedien Uber o Cabify i els taxistes va obtenir els vots favorables del PSOE, Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea, ERC, PNV, PDeCAT, Compromís, Coalición Canaria, EH Bildu y Nueva Canarias (179 vots en total). Per la seva banda, la oposició del PP y Cs (sumen 166 vots) i també dues abstencions.

El sector celebra la decisió

El sector de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) ha celebrat que el Congrés hagi aprovat tramitar com a llei el Reial Decret del Govern que introdueix mesures per limitar aquest negoci, perquè considera que d'aquesta manera "permet obrir un debat i presentar esmenes" a text.

"Valorem positivament que s'obri al diàleg i puguin participar comunitats autònomes i els sectors implicats en favor dels ciutadans", ha declarat el president de Unauto, la patronal de VTC, Eduardo Martín, a les portes del Congrés després de la votació del debat de convalidació del Decret. Martín ha considerat una "bona notícia" el fet que, tot i que el Decret no es rebutgés, tal com venia reclamant el sector, s'obrís a una tramitació i al "diàleg".

El Decret que aquest dijous va aprovar el Congrés, si bé amb el mandat que es tramiti com a llei i, per tant, se sotmeti a eventuals canvis, habilita els governs regionals a regular les condicions de servei de les VTC, les firmes com Uber i Cabify, igual que fan amb el taxi. Així mateix, el text permet als ajuntaments limitar o suprimir cotxes d'aquest servei a les seves ciutats, si bé estableix una moratòria de quatre anys per fer-ho.