El Centre Recreatiu i Turístic (CRT) de Vila-seca i Salou quedarà definit el proper novembre amb l'aprovació definitiva del Pla Director Urbanístic (PDU), segons el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. "Farem tot el possible. És el nostre compromís", ha afirmat. La Generalitat tindrà en compte la participació del món local i les seves al·legacions, el termini de presentació de les quals conclou aquest 27 de setembre, segons Rull.

"A partir d'allà, ho estudiem i el refem. Al novembre estem en condicions d'atorgar l'aprovació provisional i la definitiva", dos processos que van gairebé plegats, ha exposat. El complex està ubicat al costat de PortAventura World.

Seguidament, els tres operadors preseleccionats per optar al concurs d'adjudicació dels casinos (Hard Rock, Melco i Grup Peralada) disposaran dels 90 dies que van sol·licitar per fer les seves propostes, sobre les quals es resoldrà definitivament el concurs.

Rull manté l'objectiu del Govern que les obres arrenquin a l'estiu del 2017 per a un projecte que preveu una inversió d'entre 2.000 i 2.500 milions d'euros i 10.000 llocs de treball quan funcioni.

Les feines d'urbanització tenen una durada estimada de 18 mesos. Es completaran, doncs, el 2019. El període d'edificació té una durada de 48 mesos en dues fases, encara que serà l'operador adjudicatari que concretarà aquest calendari i el moment d'obrir portes.

El PDU està ara en període d'informació pública. Incorpora les al·legacions presentades durant la primera tramitació, de manera que redueix el volum màxim d'edificació respecte al PDU inicial en un 25,5% (passa d'un milió de metres quadrats a 745.000).

L'espai destinat al joc es redueix un 50%, fins a 30.000 metres quadrats i un màxim de dos casinos –el concurs inicial en preveia fins a sis–, mentre que el sostre hoteler disminueix un 29,2% fins a 425.000 metres quadrats.

Es manté el sostre destinat a usos comercials (50.000 metres quadrats) i lleure (120.000), i es rebaixa l'altura màxima dels edificis de 90 metres a 75 metres.

El nou planejament urbanístic també reforma el sistema d'infraestructures viàries internes i externes i separa el trànsit local de l'especialitzat (dirigit al centre turístic).

Destaca la transformació de l'últim tram de l'autovia C-31 en la via urbana, la qual cosa permet la integració del nou complex en l'estructura urbana del municipi de Salou.

També es preveu la millora de les condicions mediambientals a partir de la creació de connectors biològics entre el nou parc de la Pineda, al nord, i els espais protegits de la Sèquia Major, al sud.