La Unió d'Eixos Comercials i Turístics de Barcelona, Barcelona Oberta, ha alertat aquest dilluns de la gran pèrdua d'ingressos que suposa per al comerç de la ciutat tenir les persianes baixades els diumenges previ i posterior a la celebració del Mobile World Congress, essent la setmana de major afluència de visitants de l'any. Barcelona Oberta és la unió de 19 eixos comercials turístics que comparteixen una visió del paper econòmic i social del retail de proximitat, i representen el turisme de compres.

Segons Gabriel Jené, president de Barcelona Oberta, ha afirmat que “rebre a 100.000 persones amb les botigues tancades no és cap símbol de benvinguda als congressistes". "Si volem estar a l'altura de les grans ciutats del shopping turístic mundial, no ens podem permetre tenir la ciutat tancada i amb manca de serveis de transport”, ha afegit.

Barcelona Oberta ha lamentat també la manca d'opcions de transport dels congressistes per a desplaçar-se al centre de Barcelona, situació que dificulta als visitants l'accés a l'oferta comercial i turística de la ciutat. L'edició del Mobile d'enguany és la primera sense el servei d'Uber i Cabify a la capital catalana. S'hi suma la vaga de TMB entre el 25 al 28 de febrer que es produirà entre les 7:00 i les 9:00 del matí, entre les 16:00 i les 18:00 hores i entre les 22:30 i les 00:30 hores.

Per a l'entitat, el Mobile World Congress hauria de servir com a plataforma d'unió entre els agents econòmics i socials de la ciutat, i una aposta per a refermar el compromís de col·laboració publico-privada en la promoció internacional de la marca Barcelona.