En una època marcada pel Black Friday, el Cyber Monday i les primeres compres de Nadal, el sector aprofita per estudiar les tendències comercials dels seus clients. Així doncs, l'estudi Comerç línia i mobilitat: orientacions cap a un model sostenible a Catalunya, presentat aquest dimarts per la directora general de Comerç de la Generalitat, Muntsa Vilalta, conclou que el comerç electrònic genera 53 milions de compres anuals a Catalunya, de les quals un 73% es lliuren a domicili i un 15% es recullen en punts físics de proximitat.

Segons aquest estudi, les compres en línia generen 39 milions de desplaçaments a Catalunya, dels quals un 15,2% requereixen d'una segona visita i el 8,2% es retornen.

També sosté que un de cada tres dels compradors en línia és conscient dels efectes negatius dels lliuraments a domicili sobre el medi ambient, la qualitat de l'aire i la logística.

Per això, Vilalta ha explicat que la Generalitat es marca com a objectiu de cara al 2020 que almenys un 50% dels compradors en línia estiguin conscienciats sobre l'impacte ambiental i de logística que generen les seves compres i que tots els municipis catalans tinguin, com a mínim , un punt de recollida físic i de proximitat.