Cellnex ha comprat 230 torres de telefonia mòbil, en una primera fase, a la companyia francesa Bouygues Telecom per un valor de 80 milions d’euros, segons ha informat l’empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). La firma presidida per Francisco Reynés ja té presència a Itàlia, Espanya i Holanda i preveu que la inversió a França li reporti uns ingressos anuals aproximats de 6,9 milions. L’acord atorga una extensió o segona fase que, si s’executa, podria ampliar fins a 500 el nombre de torres adquirides, que alhora s’anirien transferint de forma gradual des de l’entitat venedora a la nova societat de Cellnex a França, Cellnex France.

Bouygues Telecom, el tercer operador de telefonia mòbil més gran de França per volum de negoci, serà el client principal d’aquest conjunt de torres, que es distribueixen per tot el territori francès, majoritàriament en zones rurals i suburbanes, amb un petit percentatge en zones urbanes. I per això, Cellnex hi ha signat un contracte de 20 anys de durada amb un increment anual fix de la tarifa del 2%. La transacció replica l’estratègia que ja s'ha utilitzat en altres països, basada en adquirir un primer paquet de torres que faciliti la consolidació posterior al mercat triat.

Aprofitar les oportunitats

A l'hora de valorar l'operació, Reynés ha subratllat que aquesta operació consolida el model de la companyia d'operar com "un gestor neutre i independent d'infraestructures de telecomunicacions, centrat en les oportunitats de creixement a Europa". "Aquest era l'objectiu que en bona mesura justificava la sortida a Borsa de la companyia un any enrere: guanyar en flexibilitat i marge de maniobra per aprofitar les oportunitats que enteníem que el mercat ens oferia i que estem veient confirmades amb operacions com la d'avui a França, o les més recents de CommsCon a Itàlia i Protelindo a Holanda", ha explicat seguidament Reynés.

Per la seva banda, el conseller delegat de Cellnex, Tobías Martínez, ha afegit que l'acord tancat amb Bouygues Telecom suposa el començament d'una col·laboració a llarg termini que "obre la porta a altres àmbits d'interès". Uns àmbits d'interès que podrien anar des de la construcció de nous emplaçaments a demanda fins al desplegament de noves tecnologies basades en les small cells per a la banda ampla en mobilitat. Bouygues Telecom disposa actualment d'11.000 emplaçaments i ha iniciat els últims anys un procés progressiu de separació i venda dels seus actius no estratègics en infraestructures.