Catalunya continua liderant el mercat de motos de l'Estat espanyol i tanca el 2018 amb 45.640 noves matriculacions de motocicletes i ciclomotors, cosa que suposa un creixement del 10,3% respecte de l'any passat 2017. Les motocicletes, que representen més del 90% dels vehicles de dues rodes, són les que més creixen, un 12,7%, i esmorteeixen la caiguda del 9,8% que han patit els ciclomotors.

Així ho ha assegurat el secretari general de l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (ANESDOR), José María Riaño, qui ha destacat la popularització del 'motosharing' i l'auge de les empreses de 'delivery', que han contribuït a fer que es dupliqui la quantitat de motos elèctriques matriculades a Catalunya.

"Catalunya és la capital europea de la moto i el motor de creixement de la moto a Espanya", ha dit Riaño, que ha destacat que "1 de cada 4 motocicletes matriculades a l'Estat ho fan a Catalunya". En efecte, el creixement català ha estat del 10,3%, versus el 8,3% a la resta de l'Estat espanyol.

Dins del mercat de la moto català predominen les motocicletes, que van créixer l'any 2018 amb 41.751 noves matriculacions. Barcelona és la ciutat de Catalunya que està al capdavant, amb 33.262 motocicletes venudes i un creixement del 12,3%, respecte de l'any anterior. La segueixen Girona (4.348), Tarragona (2.995) i Lleida (1.146).

L'augment del 'motosharing'

ANESDOR ha destacat el gran augment de vendes de motos de lloguer, que en el cas de les motocicletes ha estat d'un 99,3% (1.250 unitats) i pel que fa als ciclomotors, un 20,3% (1.707 unitats). Riaño ha remarcat que gairebé la meitat de ciclomotors matriculats el 2018 estan destinats al lloguer. "La raó no és una altra que el 'motosharing' i la seva popularitat", ha explicat el secretari general d'ANESDOR.

Les motos elèctriques també estan en clar creixement i, amb 2.606 noves matriculacions, dupliquen les unitats venudes l'any 2017. Les empreses segueixen sent el canal majoritari de compra, fet que, segons Riaño, es deu a l'auge de les empreses de repartiment.

El fenomen de les plataformes de lloguer de motos elèctriques per períodes curts de temps s'ha accelerat a la ciutat de Barcelona, on l'any 2018 hi va haver 3.171 noves matriculacions, essent així la primera ciutat de l'Estat, fins i tot per sobre de Madrid.