Catalunya és la primera en nombre de vendes de motos de tot l'Estat. Les matriculacions motocicletes i ciclomotors a Catalunya han crescut un 14,1% en el primer semestre del 2018 respecte al mateix període de l'exercici anterior, fins a 23.323 unitats, segons les dades presentades aquest dijous per l'Associació Nacional d'Empreses del Sector Dues Rodes (Anesdor).

En xifres

De fet, el mercat de les motocicletes ha augmentat en els sis primers mesos de l'any un 16,7%, fins a comptabilitzar 21.543 unitats, i les vendes al juny han crescut un 4,6%, amb 4.519 vehicles. Per la seva banda, el mercat de ciclomotors s'ha contret un 9,7% en el primer semestre, amb la venda de 1.780 unitats, un descens que al juny ha estat de l'11,3%, amb 290 vehicles venuts.

Entre els transports de categoria L (tricicles, quadricicles lleugers i quadricicles pesats), les matriculacions han crescut un 1,6% entre gener i juny en comparació al mateix període de l'any anterior, amb 567 unitats venudes.

Finalment, la xifra de matriculacions de motocicletes elèctriques durant el primer semestre del 2018 ha estat de 651 vehicles, un 639% més, segons les dades presentades per Anesdor.

El mercat català, creixent

Tot i el descens del mercat dels ciclomotors, tant el president d'Anesdor, Víctor González, com el secretari general, José María Riaño, han valorat com "molt positives" les xifres a Catalunya, que suposa el 27% del mercat estatal de vehicles de dues rodes. De fet, han declarat que els resultats del primer semestre han estat "millor dels que esperaven", motiu pel qual Anesdor ha fixat unes previsions de creixement del mercat a Catalunya de l'11,9% per a la fi d'aquest any.

En concret, esperen que les matriculacions de motocicletes creixin un 15,5% durant la resta de l'any, mentre que al mercat de ciclomotors han calculat un descens del 18,9%.

El secretari general d'Anesdor ha resumit les mesures que preveu aplicar el nou estàndard d'emissions Euro V a partir de 2020, com la reducció del 12% de les emissions de monòxid de carboni, el 38% dels hidrocarburs i òxids de nitrogen i la reducció de decibels en els motors.

No obstant això, Riaño ha manifestat la seva preocupació per la demora en l'aprovació d'un text definitiu sobre els estàndards d'emissions "que permeti la suficient previsió i preparació per part de la indústria per a la posada al mercat de les noves motocicletes".