Carrefour Property ha presentat aquest dijous el seu macroprojecte comercial i d'oci per a la ciutat de Lleida, que tindrà 200.000 metres quadrats construïts, dels quals uns 55.000 seran de superfície comercial. El complex desenvoluparà un espai innovador amb zones verdes a més d'un nou hipermercat Carrefour, un centenar d'establiments de diferents marques comercials, d'oci o restauració i 2.500 places d'aparcament.

El projecte, que s'ubicarà en els terrenys que la firma té a la zona residencial estratègica (ARE), suposarà una inversió de 180 milions d'euros i generarà entre la construcció i la seva posada en marxa uns 5.000 llocs de treball directes i indirectes, 3.000 dels quals un cop obri el complex. D'aquesta manera, el futur complex tindrà la capacitat de generar el 2,8% de l'ocupació estable del municipi de Lleida. 

Carrefour preveu que les obres puguin començar entre finals del 2018 i principis del 2019 per tal que l'equipament pugui entrar en funcionament cap a finals del 2020. Abans, però, el projecte necessitarà l'aval del Ple de la Paeria i, posteriorment, de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Lleida. De moment, la directora d'operacions i promoció immobiliària de Carrefour Property Espanya, Dolores Bañón, ha manifestat que "hi ha vocació política" perquè el macroprojecte comercial i d'oci pugui tirar endavant. 

Un projecte "ambiciós"

La filial immobiliària del Grup Carrefour ha presentat a la Seu Vella el seu "ambiciós" projecte comercial i d'oci que preveu implantar a la ciutat de Lleida, el qual s'ubicarà al costat de la Ll-11 i en una zona urbana al nord del barri de la Bordeta. Dissenyat sota un innovador concepte d'arquitectura outdoor, combinarà, en un mateix espai, importants firmes estatals i internacionals de moda i complements, electrònica, esport o cura personal. Disposarà a la vegada d'una àmplia zona de restauració i oci, i amb un complex de cinemes dotat dels serveis més avantguardistes. 

El projecte vol esdevenir una zona de compres i de trobada per als lleidatans i gent de l'entorn d'àrea d'influència de la capital del Segrià, segons ha exposat el director de concepte i obres de Carrefour Property Espanya, Javier Zamorano

Una nova font de riquesa

Suposarà l'arribada a la capital del Segrià de nombroses firmes de primer nivell i aportarà una nova oportunitat de negoci per als operadors locals, un dels objectius de la companyia, que busca que el nou centre comercial sigui una plataforma de negoci per tots ells, segons ha assenyalat Bañón.

També ha explicat que l'objectiu de Carrefour Property és generar a Lleida una nova font de riquesa i ocupació, així com oferir la més completa oferta d'oci, comerç i restauració en unes instal·lacions "pensades i dissenyades perquè tothom pugui gaudir d'una experiència de visita única".

"Amb aquest nou complex busquem dotar Lleida del projecte comercial que mereix: un espai viu, innovador, que crea ciutat i forma part de l'agenda social i cultural del municipi", ha assenyalat. També ha assenyalat la voluntat de Carrefour de mantenir l'hipermercat que la firma fa 31 anys que té al passeig de Ronda de Lleida, un cop obri les portes el nou complex. 

Contra la fuga

Abans de tirar endavant el projecte, Carrefour Property va encarregar a les consultores JLL i Hamilton un estudi sobre la situació comercial actual de Lleida, el qual posa de relleu que vuit de cada deu lleidatans es desplaça fora de la capital del Segrià, sobretot a Barcelona, Saragossa i Andorra, per realitzar part de les seves compres, amb la considerable fuga de despesa que això comporta en benefici d'altres territoris.

En aquest sentit, l'estudi constata la gran capacitat que presenta Lleida a l'hora de desenvolupar-hi un projecte comercial de gran format com el que promou Carrefour. Lleida es troba a la cua pel que fa a metres quadrats comercials en format de grans superfícies –de més de 5.000 metres quadrats-.

En concret, compta amb un total de 40 metres quadrats per habitant en superfícies de gran format, lluny dels 375 de la mitjana estatal. D'altra banda, l'estudi revela que el poder de compra dels lleidatans es troba per damunt de la mitjana estatal. Així mateix, Lleida és la cinquena ciutat de l'Estat amb un major nivell d'ingressos per càpita i la segona pel que fa a la despesa en retail per habitant.