La gran aposta de CaixaBank durant el pla estratègic vigent és la reestructuració de les oficines, amb les oficines Store que ja estan operatives a diverses ciutats i també un concepte nou: 'All in one', de l'anglès 'tot en una'. Aquest nou concepte neix amb l'objectiu de ser "l’espai d’experiències financeres més gran d'Europa" i "crear un espai on el client s'hi senti a gust" i que serveixi per fer qualsevol operació, ja sigui banca privada, particular, première o empreses. CaixaBank va obrir la seva primera 'All in one' a València -al costat d'on des del 2017 hi té la seu-, i ara ha obert la segona a Barcelona, a la Plaça Francesc Macià, que amb 3.000 metres quadrats ofereix tots els serveis, inclòs restauració. L'oficina inaugurada avui obrirà la porta al públic a partir d'aquest dimecres. 

L'espai disposa d'un equip de 80 treballadors, que donaran servei a una cartera d'uns 22.000 clients, i una àmplia oferta de serveis que inclouen zones específiques d'atenció per a cada tipus de client, una cafeteria, un auditori, més de 30 despatxos per a reunions privades i l'última tecnologia en serveis financers, com ara els caixers amb reconeixement facial i una combinació d'aplicacions mòbils i dispositius que identifiquen els clients i avisen els gestors de la seva arribada. Tot i que ha evitat concretar la inversió que ha suposat aquesta oficina, el director general de CaixaBank, Juan Antonio Alcaraz, ha explicat que aquesta All in one suposa el tancament de 7 oficines estàndar d'un radi d'entre 400 i 500 metres quadrats. "Hem seleccionat un radi d'acció còmode per tal que el client pugui venir i trobi un espai en el què l'experiència sigui diferencial", diu el director general. Amb tot, assegura que "3.000 m2 són molts més que les dimensions de les set oficines juntes que s'absorbeixen". 

caixabank oficina all in one francesc macia - carlota serra

I per què aquest afany d'apostar per un model d'oficines com aquest? Segons Alcaraz, "no és un tema d'imatge", sinó que "la vinculació del client amb l'entitat està relacionada amb la rendibilitat d'aquest; un client més vinculat sempre serà molt més rendible", ha assegurat. A més, "busquem portar tots els clients que tenim que són estrictament digitals al món físic". En paraules de la directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina, "volem que sigui un lloc de reunió, no només per fer transaccions, sinó on els clients puguin venir a passar una bona estona".

caixabank oficina all in one francesc macia - carlota serra

La primera 'All in one', a València

L'espai "all in one" a Barcelona és la segona oficina de Caixabank basada en aquest model. L'entitat bancària va obrir el primer espai d'aquestes característiques el passat agost a València, en un local de 2.200 metres quadrats situat en la plaça de l'Ajuntament de la ciutat, al costat d'on hi té la seu des de l'octubre del 2017, quan la va traslladar fora de Catalunya arrel del referèndum de l'1-O i les pressions de l'Estat. El motiu pel qual la primera es va fer a València, però, Alcaraz ho atribueix a una coincidència, ja que "un espai tan gran i cèntric és difícil de trobar i a València ens va ser més fàcil, i que la primera fos allà respon a un tema purament arquitectònic".

Respecte a les noves obertures, l'entitat bancària no té "un projecte concret", si bé esperen tenir dos espais "all in one" més de cara l'any vinent. "Madrid es mereix tenir una d'aquestes oficines", ha afirmat el director general.