CaixaBank ha estat escollit ‘Millor Banc Digital d'Europa Occidental’ (Western Europe's Best Digital Bank) per la revista britànica Euromoney, per la seva transformació digital i la seva innovació tecnològica. És la primera vegada que l'entitat rep aquest reconeixement per part de la revista Euromoney.

L'entitat, presidida per Jordi Gual, té prop de 16 milions de clients, dels quals el 56% són digitals i 4,9 milions usuaris de banca mòbil. Així mateix, l'entitat financera compta amb el major nombre d'usuaris de serveis financers digitals web i mòbil d'Espanya segons Comscore, i manté una quota de penetració en banca digital del 33%, segons explica la mateixa companyia. 

El president de CaixaBank, Jordi Gual, ha indicat  que "el premi suposa un reconeixement a una de les línies estratègiques de l'entitat: la transformació digital i la decidida aposta per la innovació tecnològica". Gual ha emfatitzat que "CaixaBank, al llarg de la seva història, ha assumit la innovació com un repte estratègic i un tret diferencial de la seva cultura".

Per la seva part, el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, ha destacat “el lideratge de l'entitat en tecnologies de nova generació per aportar major valor al negoci i transformar processos, ampliant l'oferta per al client digital”. Per a Gortázar, “l'objectiu final del banc és convertir les idees innovadores en projectes reals, que permetin més interacció amb el client, més vendes digitals o presencials, més eficiència i control de costos i la generació de major valor”.

CaixaBank desenvolupa contínuament iniciatives innovadores centrades en millorar el servei i l’experiència del client i l'eficiència de l'entitat amb l'aplicació de noves tecnologies, com el big data, la intel·ligència artificial i la implementació de la tecnologia blockchain.