La tecnologia i la innovació han arribat a tots els àmbits de la nostra vida, també en la manera en com paguem, com comprem i com es ven. Treure el mòbil per pagar amb la targeta de crèdit ja és habitual, i ja es poden veure alguns caixers on el reconeixement facial és el mètode per treure diners. És per aquest motiu que CaixaBank ha decidit endinsar-se en el món dels mètodes de pagament i el fintech, i juntament amb Global Payments i Ingenico Group han creat Zone2boost, un programa internacional d'innovació dirigit a start-ups del sector del comerç i el fintech, amb l'objectiu de "fer de Barcelona la ciutat de referència europea en e-commerce i mètodes de pagament". 

El programa s'ha presentat avui en una roda de premsa a l'ImaginCafè de CaixaBank, amb les intervencions del director general de CaixaBank, Juan Antonio Alcaraz; el conseller delegat de Global Payments, Jeff Sloan; i el cap de màrqueting i vendes d'Ingenico, Mark Antipof. Segons han explicat els ponents, Zone2boost es posarà en marxa durant el darrer trimestre de l'any, amb una inversió inicial de 5 milions d'euros durant els propers 3 anys i s'instal·larà en el futur Pier02 de Barcelona Tech City, l'espai d'emprenedors que properament es posarà en marxa. 

Potenciar Barcelona

La idea d'aquestes tres empreses és, segons apunten, "convertir Barcelona en una referència a Europa en desenvolupament d'e-commerce i tipus de pagament". A més, consideren que la seva aliança és "molt important" perquè "tenim el 50% de penetració en comerços a la ciutat", de manera que "podem provar els projectes immediatament". 

Amb tot, asseveren que "més que una acceleradora, volem crear una xarxa de contactes d'aquest món per créixer i innovar", i "no podria ser a un altre lloc que no fos Barcelona". 

Zone2boost

La missió de Zone2boost serà identificar iniciatives empresarials innovadores en els àmbits de la tecnologia per a comerços i serveis financers en general, i acompanyar-les en el seu creixement. De fet, les start-ups seleccionades obtindran capital i accés a un espai físic on treballar en contacte amb altres companyies, així com un equip de mentors i experts que els assessorarà. El programa estarà obert a start-ups de tot el món, tot i que en un primer moment se centrarà en l'ecosistema barceloní. 

En paraules d'Alcaraz, el principal objectiu del projecte és "impulsar la innovació en sectors clau per a la nostra entitat". En aquest sentit, apunta que "creiem que és el moment de fer un pas més i implicar-nos en profunditat en el procés de desenvolupament de nous projectes empresarials". 

L'aliança entre aquestes tres companyies arriba després de l'èxit de la creació del Payment Innovation Hub el 2017, ubicat al Pier01, un hub que es dedica a la innovació en mètodes de pagament.