El director executiu de Global Customer Experience de CaixaBank, Jordi Nicolau, i el director general d'Esadecreapolis, Oriol Alcoba, han firmat un conveni per fomentar, promocionar i divulgar nous coneixements sobre la innovació al sector turístic que inclou la creació d'un Observatori d'Innovació Turística.

Aquest observatori impulsarà la investigació i organitzarà seminaris i conferències dirigides a la difusió d'aquests nous coneixements, han informat ambdues entitats aquest dimarts en un comunicat conjunt.

A més, l'observatori realitzarà estudis i enquestes periòdiques als empresaris del sector sobre la seva visió de les qüestions més rellevants del turisme, i a partir dels resultats obtinguts i de la seva anàlisi es donaran a conèixer el diagnòstic i les alternatives més eficaces per afrontar els reptes.

Per a això, Esadecreapolis explica amb la col·laboració de la Facultat de Turisme i Direcció Hotelera Sant Ignasi (HTSI), que aportarà coneixements i metodologies per ajudar la realització dels estudis i anàlisi dels resultats.

Aquests estudis i enquestes es realitzaran amb motiu de les Aules Internacionals d'Innovació Turística que Esadecreapolis organitza i a què CaixaBank s'incorporarà com a col·laborador després de l'acord firmat.

Es preveu que durant 2018 i 2019 se celebrin cinc Aules Internacionals d'Innovació turística a Sevilla, Benidorm, Santiago de Compostel·la, Sant Sebastià i Salou (Tarragona).