"En dos anys, no més, la banca mòbil es convertirà en el canal clau d'interacció amb els nostres clients", assegurava inicialment el cap de banca digital de CaixaBank, Benjamí Puigdevall. El líder de banca mòbil i online ha aprofitat la tercera jornada del Mobile World Congress (MWC) per presentar mundialment el primer banc d'Espanya mobile only, que aposta pel mòbil com a principal canal de relació entre la banca i el client. Es tracta d'un model innovador que opera exclusivament a través de l'aplicació mòbil i les xarxes socials aprofitant l'alta taxa de penetració dels smartphones en el segment dels millennials.

Durant la mateixa sessió, també hi han participat alguns analistes de les empreses d'investigació de mercats i retail financial marketing, Forrester i EFMA que han aprofundit en les tendències mundials de consum a la banca mòbil.

'Millennials'

"El que hem après és que els bancs tradicionals no són del tot necessaris per als millennials", explicava Puigdevall. Segons els seus estudis de mercat, un 75% afirma que utilitzaria un banc, mentre que un 100% assegura que vol un banc 100% mòbil. Se'ls considera "natius digitals", ja que estan perfectament acostumats a l'ús d'eines tecnològiques per a la gestió d'assumptes personals.

La banca mòbil és especialment atractiva per al públic objectiu més jove que es troba entre els 18 i els 25 anys. És per això que des d'un "gran compromís amb la innovació", Puigdevall ha presentat ImaginBank com una proposta que permet fidelitzar els seus clients més joves perquè respon a les necessitats de gratuïtat, tecnologia, simplicitat i comunicació directa dels millennials. Tot això, en concordança amb les noves tendències de transformació digital, on s'inclou el creixement d'Internet, el big data, la Internet de les coses (IoT), la revolució del mòbil o els propis millennials.

Fotografia de Sergi Alcàzar