CaixaBank inicia aquest divendres el procés d'integració tecnològica amb Bankia, que implicarà la transmissió d'informació de 7,6 milions de clients actius de l'entitat absorbida i que s'allargarà tot el cap de setmana fins a concloure el dilluns següent. L'operació és la integració tecnològica i comercial de més envergadura feta fins ara en el sistema financer espanyol i és una fase fonamental del procés de fusió legal de les dues entitats, tancada fa gairebé vuit mesos, ja que a partir d'ara passaran a operar com un únic banc.

CaixaBank ha destacat en un comunicat que els treballs no afectaran els clients de CaixaBank i tindrà efectes menors per als de Bankia, que podran extreure diners en efectiu des dels caixers i fer compres amb les targetes, encara que no podran actualitzar els saldos en els seus comptes fins que finalitzi la integració. A més, l'enviament i la recepció de diners a través de Bizum i les transferències immediates que tinguin com a origen o destinació a clients de Bankia tampoc no estaran disponible mentre no es tanqui l'operació.

2.500 milions de documents

Els treballs d'integració tecnològica començaran a les 15.00 hores d'aquest divendres, rere el tancament al públic de les oficines, i la normalitat no tornarà fins dilluns dia 15. Aquestes són algunes dades de la integració tecnològica: es transmetran 2.500 milions de documents digitalitzats que ocuparien més de 20.000 camps de futbol si s'imprimissin en paper, i la informació transferida ocupa 10,4 PetaBytes, la qual cosa equival a 45 vegades la capacitat d'emmagatzematge de Spotify.

Quan la fase de migració acabi, durant la nit del dissabte 13, el web de Bankia i l'aplicació de banca mòbil quedarà ja redirigit al web de CaixaBank i les aplicacions de CaixaBankNow i Imagin. Diumenge, 14, els clients de Bankia podran ja baixar-se les aplicacions de banca digital de CaixaBank i accedir-hi, utilitzant les mateixes claus la primera vegada.

La nova CaixaBank, el primer grup financer espanyol, té presència en uns 2.200 municipis i en 389 és l'única entitat amb representació. El grup presidit per José Ignacio Goirigolzarri i dirigit per Gonzalo Gortázar compta amb uns 21 milions de clients i més de 6.000 oficines a Espanya i Portugal

 

Imatge principal, la seu a Barcelona de CaixaBank / Europa Press