La Comissió Europea ha obert una investigació contra BMW, Volkswagen i Daimler perquè sospita que van acordar no competir en el desenvolupament de sistemes de reducció de les emissions dels vehicles, cosa que "podria haver negat als consumidors l'oportunitat de comprar cotxes menys contaminants, tot i que la tecnologia ja estava disponible pels fabricants".

Brussel·les considera que les tres companyies automobilístiques, fabricants de BMW, Mercedes, Audi o Porsche, podrien haver vulnerat les lleis de la competència que prohibeixen els càrtels i les polítiques de negoci restrictives, així com els acords per limitar o controlar els desenvolupaments tecnològics.

Antecedents

L'octubre de l'any passat, la Comissió Europea va fer inspeccions a les seus de BMW, Daimler, Volkswagen i Audi a Alemanya com a part de les investigacions inicials pels possibles pactes entre els fabricants de cotxes i els desenvolupadors tecnològics. Segons les investigacions, les empreses haurien mantingut reunions per parlar del "desenvolupament i desplegament de les tecnologies per limitar les emissions perjudicials dels cotxes". 

En concret, la CE investiga si les companyies van limitar el desplegament de tecnologia SCR per reduir les emissions d'òxid de nitrogen dels vehicles dièsel, i dels filtres OPF que redueixen les partícules perilloses de les emissions dels cotxes gasolina. 

Per ara, i segons un comunicat, la Comissió Europea "no té indicis que les empreses es coordinessin en relació a l'ús de dispositius il·legals per fer trampes en els testos d'emissions". Volkswagen va ser a l'epicentre d'un escàndol per, precisament, enganyar en les emissions dels seus vehicles.