"Suma't al moviment transformador". Més enllà d'una declaració plegada d'intencions, aquest és també el nou eslògan del saló del BizBarcelona que es celebrarà a la Fira de Montjuïc del 31 de maig a l'1 de juny. "Estem davant d'un nou escenari amb noves regles de joc. Tot s'està transformant", ha assegurat el director del BizBarcelona, Aleix Planas, durant la presentació del saló que ha tingut lloc a la seu de Pimec. Transformació econòmica, tecnològica, social i empresarial. A l'espera que aquesta nova edició superi els 14.000 visitants i arribi fins a les 120 empreses (40 més que el 2016), la transformació digital ja és "una toca d'oli que ho està impregnant tot."   

Segons el regidor d'Empresa i Turisme de l'Ajuntament de Barcelona i president del saló, Agustí Colom, l'objectiu del BizBarcelona és facilitar a les pimes i als emprenedors les eines necessàries per impulsar la transformació digital i tecnològica que alhora reforci el teixit econòmic i l'ocupació. Ara bé, el regidor també ha volgut precisar que no es tracta únicament "d'un espai de trobada" entre empreses, inversors, emprenedors i joves sinó també d'una iniciativa que permet "assenyalar i orientar" noves tendències i oportunitats. 

En aquest sentit, Planas ha avançat que aquesta setena edició del BizBarcelona estarà articulada en tres eixos fonamentals: conferències sobre noves tendències i oportunitats, serveis empresarials i per a l'economia social (espais de creació i creixement empresarial, exportació, networking o finançament) i eines per a la digitalització (logística i distribució, big data i IoT, marketing digital i xarxes socials o Mobile). "El BizBarcelona creix, innova i es transforma", ha afegit Colom. I ho fa no només amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i Pimec sinó també amb el de CaixaBank, la Cambra de Comerç  de Barcelona o la Fira, entre d'altres. 

El clima de les pimes

Les pimes representen el 99,8% de les empreses, el 75% de l'ocupació i el 67% del PIB. Amb aquestes xifres, el secretari general de Pimec, Antoni Cañete, ha volgut exaltar la importància de què les pimes formin part intrínseca del BizBarcelona com a "element de referència" alhora que ha reivindicat la importància de dotar l'emprenedoria de les condicions necessàries per a poder créixer.

Més concretament, ha manifestat que el microclima de les petites i mitjanes empreses i dels autònoms afronta dificultats de finançament així com uns costos d'energia o una fiscalitat massa elevats. Precisament per això, no ha dubtat en mostrar-se partidari de la col·laboració público-privada en aquesta "aposta clara" per l'emprenedoria i la pime. "Necessitem un ecosistema en condicions", ha etzibat.

Per la seva banda, l'expert en transformació digital i president de RocaSalvatella, Genís Roca, ha analitzat quines són les claus d'aquesta nova dècada. Després d'haver tancar l'era d'internet (1995-2005) marcada per les empreses, l'interfície web i les operacions així com l'era de la Web 2.0 (2005-2015) caracteritzada per les persones, el mobile i la reputació, arriba la tercera onada de la transformació digital. Tal i com apunten totes les travesses tecnològiques, es tracta de l'era de les coses i els sensors que alimenten el flux d'informació d'Internet. "És el moment de tornar a pensar els negocis", ha conclòs Roca.