El port de Barcelona és el segon port més atractiu d'Europa per invertir en el sector logístic, segons l'índex Europeu d'Oportunitats Portuàries de Savills. El port de la capital catalana obté una puntuació de 94,33 punts i la consultora destaca que el creixement del comerç internacional ha incrementat la capacitat de les instal·lacions en un 70% en els darrers cinc anys, el què suposa el creixement més ràpid entre els cinc mercats del top 5 de la llista.

El primer port, segons Savills, és Rotterdam, principal porta d'entrada de l'Europa continental, que obté la màxima puntuació (100) i per darrera Barcelona se situa València, amb 89,93 punts; Antwerp (94,14 punts), a Bèlgica, i Hamburg, amb 79,83 punts.

A Barcelona, els lloguers 'prime' se situen en els 7 euros per metre quadrat al mes, un 14% més respecte els darrers tres anys, mentre que a València, on l'augment és del 13%, els peus es troben al voltant dels 4,5 euros per metre quadrat al mes.

La consultora assegura que els ports de l'Estat presenten un punt a favor respecte els europeus i és que els salaris per als operadors logístics és relativament baix.

Segons la directora industrial-logístic de Savills Aguirre Newman Barcelona, Glòria Valverde, "la consolidació de la Zona d'Activitats Logístiques del Port de Barcelona, l'escassa disponibilitat de la zona centre i el nivell de rendes afavoreix la consolidació d'altres zones i la creació de noves centralitats al llarg dels principals corredors logístics". Per Valverde, aquesta situació potencia l'interès dels inversors perquè les rendibilitats comparativament són més altes que en altres ciutats europees.

Per elaborar l'índex, la consultora ha analitzat el creixement del tràfic de contenidors en els ports europeus, el desenvolupament d'infraestructures actuals i futures, els canvis demogràfics i els fonamentals del mercat immobiliari per preveure on sorgiran les noves rutes comercials i on augmentarà la demanda logística en els pròxims deu anys, segons l'especialista en recerca europea de Savills, Mike Barnes.