Barcelona serà la seu de l'Intelligent Data Processing Congress 2016 del 10 al 14 d'octubre. Es tracta del congrés de Big Data més important d'Europa i es preveu que hi assisteixin unes 5.000 persones de la indústria i acadèmia tecnològica. Un més per una ciutat que durant l'any passat va ocupar la tercera posició mundial en nombre d'esdeveniments de negoci, segons la classificació realitzada per l'Associació de Congressos i Convencions Internacionals (Icca en anglès). En total 180 actes i només la van superar París i Berlín. 

En aquest cas, el congrés que és l'onzè de la seva història va dirigit a investigadors de la ciència de dades, empreses i professionals amb l'objectiu de debatre, distribuir i avançar en l'àmbit de la gestió i el tractament de dades. Un dels organitzadors principals és la universitat de tecnologia "Harbour Space" que obrirà les seves portes el pròxim 26 de setembre a Barcelona per tal d'establir el Silicon Valley Europeu a la capital catalana. Alta tecnologia, inversors estrangers i metodologia internacional. 

Fins al moment, l'IDP 2016 que tindrà al Media-Tic dins el districte del 22@ comptarà amb 3.000 experts en gestió de dades i 2.000 potencials clients arribats d'arreu del món. No s'ho perdran representants de les més grans empreses del sector, com són Snapchat, PayPal, Yandex Data Factory, Factory, Abbyy, Data Science o Banc Sabadell, entre d'altres. I pel que fa als ponents, els més destacats són: Sina Sohangir (Snapchat), Amir Youssefi (PayPal), Jordi Puiggali (Scytl), Kamran Elahian (Fundador de Venture Capital Firm Global Catalyst Partners i soci de 500 Startups), Yahya Tabesh (Professor de Matemàtiques a la Universitat d'Stanford) i Angie Ma (cap d'operacions de Data Science).

Quins temes es tractaran?

A l'IDP 2016, es parlarà de tot amb el Big Data a la mà. L'extracció de dades, l'aprenentatge computacional, l'anàlisi de dades massives, la visió computacional i l'extracció i recuperació d'informació en textos hi seran constantment presents. Com també, l'anàlisi de dades en xarxes socials, l'educació i la ciència de dades.

En aquest sentit, l'esdeveniment centrarà el focus d'atenció en l'intercanvi d'informació i idees entre professionals, investigadors i empreses en els seus respectius camps. Però per poder parlar de tot, l'IDP 2016 ha decidit ser més pràctic que mai, oferint experiències i vivències en primera persona així com casos concrets i sobretot reals als seus assistents. Una tasca que no costarà excessivament a l'organització tenint en compte que el Big Data s'està integrant cada dia més en l'ecosistema empresarial fins al punt de convertir-se en una estratègia cabdal per oferir noves fórmules de negoci amb més productivitat i innovació. En definitiva, més competitivitat.  

I en qualsevol cas, el congrés de Big Data més important d'Europa aterra a Barcelona amb tot el que això comporta. Reputació, networking, projecció internacional, innovació, oportunitats, nous negocis, més tecnologia... I a tot això, un granet més en l'impacte econòmic directe del turisme de congressos i convencions que ja es mou al voltant dels 1.500 milions d'euros anuals. Sense tenir en compte, el conjunt de beneficis indirectes procedents dels sectors de l'alimentació, el transport o el lloguer de vehicles tant a l'àrea metropolitana com a la mateixa ciutat.