El gegant xinès del comerç electrònic, Alibaba, té clar que vol instaurar el seu hub logístic al Sud d'Europa, i tot i que les negociacions amb la Generalitat sembla que ja van començar fa mesos, el president de la companyia, Ernesto Caccavale, va anunciar ahir en un Dinar de Cambra que Barcelona és una gran candidata, però Gènova i Marsella, les dues amb grans ports a Mediterrani, també són opcions viables. 

La implantació del hub logístic d'Alibaba representaria l'establiment d'un dels centres logístics més grans d'Europa. De fet, Barcelona esdevé cada vegada més una ciutat molt atractiva per l'establiment de centres logístics per a empreses de comerç electrònic, sobretot des que Amazon hi va instal·lar-hi el seu principal hub del Sud d'Europa. 

De totes maneres, Caccavale va explicar que ell no té poder de decisió en l'adjudicació, i no va voler parlar de plaços o calendari. 

De fet, els espanyols ja s'han situat com els segons compradors del món per nombre de comandes, superats només pels nord-americans, a Aliexpress, la plataforma d'Alibaba centrada en la venda internacional de productes xinesos. Tot i la bona acollida d'AliExpress a Espanya, Caccavale assegura que el seu objectiu és "evangelitzar els empresaris espanyols sobre la nova ruta de la seda per vendre a Xina", és a dir, animar que entrin al mercat xinès mitjançant la plataforma Tmall.com. 

Tmall és un centre virtual d'Alibaba especialitzat en la venda de marques internacionals a la Xina, i en el qual estan presents marques com Zara, Mango, Desigual, Springfield, Tous o el Reial Madrid