Barcelona Activa ha estrenat la Incubadora MediaTIC, el primer centre municipal especialitzat en empreses d'alt impacte tecnològic amb projectes aplicats, prioritàriament, als camps d'Intel·ligència Artificial, l' 'Internet of Things', la robòtica, les tecnologies espacials i la nanotecnologia. La director de Barcelona Activa, Sara Berbel, ha explicat que l'objectiu d'aquest espai és facilitar la transferència tecnològica i el coneixement de mercat i, alhora, enfortir l'ecosistema digital i innovador a la ciutat: "Aquests són els treballs del present i del futur".

El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha destacat que aquesta incubadora és una aposta a mitjà i llarg termini per a la reindustrialització i la nova manufactura, i que afecta a tots els grans sectors estratègics, i ha destacat que el consistori vol que aquest sigui "un hub tecnològic amb un ecosistema plural". El nou incubador, ubicat al districte 22@Barcelona, està situat en la segona planta de l'edifici MediaTIC i ocupa, en total, una superfície de 1.400 metres quadrats distribuïts en una vintena de mòduls d'entre 15 i 70 metres quadrats, a més d'espais comuns i una sala de formació.

Aquest nou centre acollirà iniciatives tant en fase de desenvolupament d'un producte o servei abans del llançament al mercat, com també en etapa de comercialització, i el període d'incubació variarà segons la maduresa de l'empresa fins a un màxim de cinc anys, i podran instal·lar-se projectes constituïts que no superin els dos anys des de la data d'alta d'activitat. El procés d'accés funcionarà sota demanda i en seleccionar els projectes que s'acolliran, es tindrà en compte que tinguin patents o coneixement com a gran actiu, que els equips de treball estiguin formats per personal científic o tècnic i que estiguin involucrats en el desenvolupament del producte o servei i, preferentment, que l'activitat es basi en resultats extrets de la investigació.

Crosslanding internacional

Així mateix, s'habilitarà un córner internacional per dur a terme accions de crosslanding amb diferents ciutats del món com Nova York, per la qual cosa empreses estrangeres podran instal·lar-se per realitzar accions de prospecció de mercat, i s'organitzaran dues edicions anuals coincidint amb les fires Four Years From Now i Smart City Expo World Congress.

El centre també impulsarà un programa de preacceleració Hi-Tech per a deu projectes intensius en l'ús de la tecnologia que es trobin en fases molt inicials i que servirà com a plataforma per detectar potencials empreses que puguin entrar a la incubadora, i es buscarà acompanyar als equips promotors durant el procés de valoració i de validació.

La Incubadora MediaTIC se suma a la xarxa de Barcelona Activa integrada per la de Glòries, Almogàvers Business Factory i l'AQUESTA BIC Barcelona, a més del Parc Tecnològic de Nou Barris, uns espais que acullen més de 200 empreses a l'any i que els permet accedir a la cartera de serveis d'assessorament empresarial i tècnic, accions de networking i tallers, entre d'altres.