El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i el president del Barça, Joan Laporta, han firmat aquest dilluns la renovació del conveni de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el club blaugrana. L’objectiu de l'aliança entre les dues entitats és treballar conjuntament en la recuperació de la demanda turística en els diferents mercats internacionals afavorint la comercialització a l’exterior, generant sinergies i compartint els valors de la marca turística “Catalunya” i de la “marca Barça”.

En aquest sentit el conseller Torrent ha agraït al club la renovació del conveni i ha assegurat que “el Barça no s’entendria sense Catalunya i Catalunya es projecta a escala mundial amb més força de la mà del FC Barcelona, un gran ambaixador del país”. A més, Torrent ha destacat la importància de la signatura en l’actual “moment de recuperació del turisme, en un sector clau per l’economia del país” i ha celebrat que al conveni “hi afegim l’equip femení, que seran ambaixadores de Catalunya a tot el món, fet que ens fa estar molt orgullosos”.

Per la seva part, Laporta ha volgut destacar que "estem orgullosos que el Club sigui ambaixador de Catalunya pels seus valors, la seva dimensió i la seva identitat". D’altra banda, Laporta ha afegit que "sabem que som una gran atracció per l’economia del país i que aquest acord permetrà reforçar les sinergies que ja tenim, així com garantir un major impacte de la promoció de Catalunya arreu del món".

Atenent la situació d’emergència econòmica i social actual derivada de la pandèmia de la Covid-19, s’ha acordat continuar amb aquesta relació de partenariat durant les properes 3 temporades de futbol havent quedat palès que els resultats dels convenis d’anys anteriors han estat positius per les dues parts.

Com es traduirà l'aliança?

Aquesta col·laboració es traduirà en la promoció turística a través d’accions conjuntes com poden ser campanyes de caràcter principalment digital i accions amb turoperadors, periodistes i professionals dels sectors turístics dels diferents mercats internacionals, on es reforçarà un dels pilars de la marca Barça, la identitat catalana, així com en la visualització de les respectives marques en plataformes online, accions de comercialització i altres accions de promoció.

Cal destacar que el Barça i l’Agència Catalana de Turisme han treballat des dels darrers anys a partir d’un concepte estratègic que uneix les dues marques de manera orgànica, fet que ha permès treballar en diferents accions,  preferentment digitals, en els principals mercats estratègics tant per Catalunya com pel Barça.

Actualment totes les accions s’emmarquen sota aquest paraigua i es tanquen amb el missatge: “If you love FC Barcelona, your destination is Catalonia”. Una de les novetats destacades del nou conveni és la incorporació de la imatge de l’equip femení de futbol com a ambaixadores també de la destinació turística catalana, en les diferents accions comercials i de comunicació. Per altra banda i com ja és habitual, la Marca Catalunya seguirà tenint presència en les gires o estades de pretemporada dels equips de futbol del Barça.