El Banc Sabadell ha atorgat tres microcrèdits, dotats cada un amb 25.000 euros, per finançar tres startups d'impacte social impulsades per la Fundació Ship2B, amb un tipus d'interès molt reduït i sense necessitat d'avals, amb l'objectiu de contribuir al desenvolupament social, segons han comunicat conjuntament ambdues entitats.

El finançament del Banc Sabadell respon a l'aliança de l'entitat amb l'acceleradora Ship2B en la seva edició del 2015, de la qual s'han beneficiat els projectes Celiticy, la Casa de Carlota i Turisme Vivencial procedents del sector de l'alimentació, el disseny i el turisme, respectivament, alhora que generen un impacte sostenible a la societat. El suport no és únicament econòmic, sinó també d'assessorament mitjançant la participació activa de 20 directius del Banc Sabadell. Ship2B ha assegurat en declaracions a El Nacional que les tres empreses emergents ja tenen desenvolupada la seva idea i busquen consolidar el seu projecte i finançar el seu creixement gràcies als microcrèdits. 

De cara al present any, Ship2B ja ha obert la convocatòria del programa B-Ready per al 2016, en la qual els emprenedors socials poden presentar les seves candidatures fins al 10 de maig.

Celicity, sense gluten

Celicity és una aplicació del sector de la restauració dedicada a recomanar productes sense gluten. La constant actualització dels seus restaurants i comerços li ha permès convertir-se en una de les comunitats més importants de gluten-free amb una quota de 12.000 usuaris i 1.500 establiments, després de ser considerada una de les millors noves aplicacions del 2014, segons Apple Store. Malgrat que Celicity és l'única de les tres startups que encara no està facturant, ja està present a 20 països i des de l'acceleradora han matisat que tenen un model de negoci diferent, però que no tardarà a incórrer en guanys. Valor afegit i experiències culinàries compartides, sense el gluten com a convidat. 

La Casa de Carlota

"Un estudi de disseny professional amb un equip creatiu insòlit". Així és com s'autodefineixen a La Casa de Carlota, on treballen conjuntament persones amb síndrome de Down i autisme i joves estudiants d'escoles de disseny, il·lustradors i directors d'art sèniors amb l'objectiu de reflectir noves realitats amb un enfocament creatiu i trencador. 

Des de la startup, asseguren que "les persones amb síndrome de Down i les persones amb autisme solen desenvolupar, de forma inconscient, enfocaments menys obvis en qualsevol plantejament creatiu. És un pensament lateral, menys racional i diferent del pensament lògic tradicional. Una manera de pensar que no sol tenir-se en compte". D'aquesta forma, el que per a alguns sectors és un desavantatge, per al món del disseny és "una gran oportunitat". Fins al moment, ja s'han encarregat de dissenyar la campanya de Nadal de l'Ajuntament de Barcelona i la campanya de Nestlé. 

Turisme vivencial (i singular)

Turisme Vivencial és una startup que promou un turisme sostenible i responsable en diferents territoris, alhora que crea experiències transformadores mitjançant la interacció entre visitant i amfitrió. Es tracta d'aprofitar els recursos patrimonials i culturals de cada regió per fomentar una sèrie d'activitats característiques del destí. Per a això, és fonamental el contacte permanent amb les administracions i l'Ajuntament local que, segons la mateixa empresa, "serveixen de garantia a l'hora de crear els programes turístics i el seu posicionament al sector". En la seva qualitat d'empresa emergent, la nova fase de desenvolupament i escalabilitat es durà a terme en un nou entorn digital. 

Fotografia Tnarik Innael / CC