L'Automobile Barcelona celebra els seu centenari aquesta propera edició. Es tracta del Saló Internacional de l'Automòbil, que preveu ser un retrobament entre el passat i el futur del sector del motor i que enguany exposarà més marques i més innovació. L'objectiu? Convertir-se en un esdeveniment de masses i confirmar-se com "un oasi institucional" al qual hi assisteixi tant la Corona com els màxims representants dels governs espanyol i català.

El president de l'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, s'ha mostrat optimista respecte l'impacte que tindrà la nova edició del saló, que se celebrarà de l'11 al 19 de maig de 2019 a la Fira de Barcelona, però ha demanat a l'alcaldessa de la ciutat, Ada Colau, que "Barcelona s'impliqui i es vesteixi de saló", alhora que ha avançat durant la conferència de presentació del certamen que plantejarà aquesta petició a Colau en els pròxims mesos.

Amb tot, els organitzadors del saló han assegurat que es tractarà d'uns 100.000 metres quadrats de saló al recinte de Montjuïc, entre exposicions, sales de reunions i proves. Concretament, el saló comptarà amb tres àrees: una dedicada a les novetats de les marques i a la transformació tecnològica que està donant forma al sector, una segona en què es podran experimentar les noves tecnologies i una tercera que proposarà un recorregut pels cent anys d'història.

En l'última edició, l'Automobile Barcelona va tancar les seves portes amb més de 750.000 visitants i prop de 80.000 prevendes, un 15% més que en el certamen anterior, encara no renovat, segons les xifres que va donar en aquell moment l'organització de l'esdeveniment. Enguany, Lacalle no ha donat les xifres exactes que esperen, però ha assegurat que “no ens posem mai fronteres", i que "esperem molts centenars de milers perquè sempre ha estat així" tot i que “és molt d’hora per dir-ho”.

"Tothom hi és benvingut"

Preguntat per si es faria algun acte institucional per inaugurar els 100 anys de l'Automobile, Lacalle ha evitat concretar si es farà una trobada institucional, ni qui en farà la inauguració. En aquest sentit, ha dit que “encara és molt d’hora per dir-ho” i que “tothom és benvingut al saló: el rei, el president de l’Estat i el president Torra, tothom”.

Amb tot, dimarts passat el Rei ja va rebre al Palau de la Sarsuela una delegació el sector de l'automoció, encapçalada per Lacalle i el president de Fira Barcelona, Jose Luis Bonet, amb els quals va repassar els preparatius del pròxim Automobile Barcelona.

Més marques i més vendes

Entre els elements que faran del nou Automobile un saló de rècord Lacalle ha destacat la presència de més marques (en l'última edició van ser unes 30 les que van aterrar a Barcelona), en un moment en què aquestes han fet un gir a les seves estratègies comercials i han començat a absentar-se de les tradicionals fires.

El president de l'Automobile s'ha mostrat confiat en què les marques valoraran el potencial comercial del saló de Barcelona i optaran per estar presents a la ciutat, assegurant que "les marques que treballen bé al saló treuen un rendiment comercial. A més, Barcelona ofereix una ciutat preciosa i hotels més barats que els de Ginebra o Frankfurt", ha dit.

Per primera vegada, els visitants i professionals que acudeixin al saló podran viatjar en vehicles sense conductor, entre d'altres novetats. Alhora, per commemorar el centenari, el saló comptarà també amb un innovador espectacle audiovisual de realitat envoltant en el que els visitants podran viure la història i el futur de l'automòbil, a més de comptar amb exposicions innovadores.

"Som la història d'un miracle. Un saló que ha sobreviscut a dues guerres i a la major crisi econòmica i que segueix aquí, viu, fort, actual. Ha sabut innovar i està convertint Barcelona en un referent mundial de les últimes tecnologies del vehicle connectat", ha indicat Lacalle. De fet, el Saló de l'Automòbil de Barcelona es va celebrar per primera vegada el 1919 al Palau de les Belles Arts del Parc de la Ciutadella, on es van exposar vehicles de marques com Hispano Suiza, Tallers Hereter, Elizalde, America i Abadal-Buick, i el 1927 va passar a organitzar-se a Montjuïc, que l'ha acollit des d'aleshores amb l'excepció del període de la Guerra Civil i la II Guerra Mundial.