La multinacional tecnològica Apple ha llançat un nou telèfon, l'iPhone SE, més petit que l'última generació d'iPhone 6 però igual de potent i encara més barat. Es tracta d'un telèfon que a més de disposar de les mateixes funcionalitats que l'iPhone 6 llançat el 2014, incorpora també una càmera de 12 megapíxels, una pantalla més petita (al voltant de 10cm) i té un cost mínim de 399 dòlars, la qual cosa equival a 355 euros. "És el telèfon de quatre polzades més potent que hem creat", ha assegurat el vicepresident d'Apple, Grego Joswiak durant la presentació realitzada a la localitat californiana de Cupertino, Estats Units. Una estrena molt esperada que sortirà a la venda dijous vinent als Estats Units i en un centenar de països al maig. I per si el nou dispositiu no fos capaç de satisfer els desitjos de tots els seus clients, Apple que continua marcant el ritme de la tecnologia, ha anunciat també l'actualització del sistema operatiu de l'iPhone i el iPad, l'IOS 9.3 que estarà disponible a partir d'aquest dilluns. 

Després de l'intent fallit de fa tres anys, Apple torna a la càrrega per intentar reconquerir l'abarrotat mercat de gamma mitjana procedent dels països emergents i de ràpid creixement com l'Índia, Pròxim Orient, l'Àfrica i, en especial, Xina que és el comprador de telèfons avançats més important del món. Reduir el preu mitjà dels seus telèfons i el seu marge de benefici pot sortir-li rendible a la companyia, sempre i quan sigui capaç de revertir l'alentiment de les seves vendes mundials que podrien saldar-se, per primera vegada, amb una caiguda des que l'iPhone es va donar a conèixer al món el 2017. Unes vendes que representen al voltant de dues terceres parts dels seus ingressos i que van avançar al ritme més lent de la seva història durant l'últim trimestre del 2015 amb vendes de 74,77 milions d'unitats. 

"L'iPhone SE ofereix un nou incentiu d'actualitzar per als usuaris d'iPhone que no volen un telèfon de pantalla gran", ha assegurat l'analista de TECHnalysis Research, Bob O'Donnell. Un dispositiu més barat podria ser atractiu per a clients de mercats emergents, ha explicat O'Donnell, però no té per què ser un èxit segur, ja que podria continuar sent més car que els seus competidors que compten amb el sistema Android de Google.