Els videojocs arriben a Barcelona de la mà de Tilting Point. Es tracta d'una empresa americana especialitzada en la creació de videojocs per a plataformes mòbils, que crearà 50 llocs de treball fins a finals del 2019 amb l’obertura d’un estudi a Barcelona. El projecte d’inversió de la companyia, amb seu a Nova York, ha tingut el suport de Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic i local de l’Ajuntament, i ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

El nou estudi a la capital catalana, el primer fora dels Estats Units, se centrarà en tres àrees de negoci: publicació de jocs mòbils, creació de continguts artístics i activitat comercial de captació d’usuaris, gràcies al fons de 132 milions de dòlars que l’empresa destina exclusivament a aquesta activitat. Hi treballaran des de l'inici 13 persones i preveu arribar a prop de les 50 a finals de 2019; sobretot perfils experts en desenvolupament de videojocs i en adquisició d’usuaris per a jocs mòbils.

Segons apunta el president de Tiling Point, Samir El Agili, Barcelona, amb més de 100 estudis de videojocs i seu del Mobile World Congress, que atrau professionals de tot el món, és una localització òptima per a la base d’operacions a Europa. La ciutat catalana, per a l’empresa, és singular perquè hi coexisteixen productors de jocs i tot el talent que es requereix per portar-los a terme, com enginyers, dissenyadors, artistes, live ops product managers.