El gegant del comerç electrònic Amazon puja des d'aquest divendres el preu anual de la seva subscripció Prime -el seu servei premium que redueix els temps de lliurament i elimina les despeses d'enviament- dels 19,95 euros a 36 euros, fet que suposa un increment del 80%.

Fonts de l'empresa han recordat que no s'havia apujat el preu de la subscripció del servei premium des de 2015, i en aquests quatre anys s'han millorat i ampliat els beneficis per als clients Prime amb ofertes d'entreteniment amb Prime Video, Prime Music, que compta amb més de dos milions de cançons disponibles en streaming i per a descàrrega per escoltar sense connexió, o Prime Reading, les tres incloses en el contracte sense cap cost addicional.

A més, la subscripció permet el lliurament en dues hores gratis amb Prime Now a Madrid, Barcelona i València en comandes que compleixin les condicions del servei, el lliurament al mateix dia gratis en més d'un milió d'articles a Madrid i Barcelona, ​​o el servei Prime Photos, que permet l'emmagatzematge segur en Amazon Cloud.

D'aquesta manera, els membres nous que es donin d'alta des d'avui al servei Prime ja hauran d'abonar els 36 euros anuals, mentre que el gegant del comerç electrònic ha explicat que a aquells que estan en el període de prova o clients que ja són Prime i hagin de renovar la seva subscripció, se'ls respectarà el preu de 19,95 euros fins al 2 d'octubre.

Escalada de preus

Amazon, que compta a nivell mundial amb més de 100 milions de clients Prime, ha anat augmentant el preu del seu servei premium a diferents països durant els últims mesos i ja va pujar el preu de la subscripció anual als Estats Units, que va passar dels 99 dòlars als 119 dòlars.

A Espanya, el servei premium d'Amazon va aterrar el 2011 a un preu de 14,95 euros a l'any, que el 2015 es va elevar als 19,95 euros. Des de llavors la multinacional nord-americana ha duplicat la selecció de productes Prime a Espanya amb milions d'incorporacions.