Amazon s'ha decidit a guanyar la batalla de les plataformes de sèries i pel·lis sota demanda. És per això que aquest dimecres ha tancat la compra de l'estudi de cinema Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) per 8.450 milions de dòlars, la segona adquisició més important de la seva història, després de la compra per 13.000 milions de dòlars de la cadena de menjar orgànic Whole Foods.

Després d'aquesta operació, les dues companyies han destacat que Amazon "ajudarà a preservar el llegat i catàleg de pel·lícules" de l'estudi de Hollywood, que compta amb un arxiu de continguts amb 4.000 títols que es remunten als anys 20 del segle passat, segons el comunicat conjunt de les dues companyies.

Qui també s'ha pronunciat sobre aquesta adquisició és el vicepresident d'Amazon Studios i Prime Video, la plataforma sota demanda d'Amazon, Mike Hopkins, que ha assegurat que "el valor financer real després d'aquest acord és el tresor amagat de propietat intel·lectual al gran catàleg que planegem reimaginar i desenvolupar juntament amb el talentós equip de MGM".

Més de 17.000 hores de sèries de televisió

Amb aquesta adquisició, Amazon suma al catàleg de Prime Video més de 4.000 pel·lícules i 17.000 hores de sèries, a més de 180 Oscars i 100 Emmys, que passen a pertànyer a la companyia dirigida per Jeff Bezos.

Entre els títols més destacats podem trobar grans clàssics del cinema com a Instint bàsic, Toro salvatge o Robocop. A més d'ostres famoses sagues com Rocky, El Hobbit o La pantera rosa. En l'apartat de sèries podem trobar també grans èxits com Vikings, The Handmaid's Tale o Fargo.

A part de tot aquest gran catàleg, la joia de la corona de la MGM, amb més de mig segle d'història, és una de les millors sagues d'acció de la història del cinema, James Bond. Els drets del qual, que encara pertanyen als descendents del productor original, poden haver estat uns dels motius que han retardat aquest anunci.

Aquesta compra d'Amazon és l'última d'una llarga lluita que estan protagonitzant les grans plataformes nord-americanes per engreixar-se els seus catàlegs. La primera demostració de força la va fer Disney, que es va quedar amb la Fox per una suma total de 71.300 milions de dòlars, fa poc més de dos anys, els títols dels quals ja estan disponibles en Disney+ a través de Star.

Fa tot just una setmana va ser el torn de la Warner, qui va anunciar que es fusionava amb Discovery, i, a més, Netflix ja està pensant en una ampliació del negoci a través dels videojocs. La competència al món del cinema i les sèries de televisió és més dur que mai.