Almirall ha obtingut un benefici net de 21,7 milions durant el primer trimestre, la qual cosa suposa un 49,4% menys que el mateix període de l'any anterior quan va ser de 42,9 milions, segons ha comunicat la mateixa companyia farmacèutica. Més concretament, ha registrat un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 54,8 milions entre gener i març, davant els 73,1 milions del primer trimestre del 2015 mentre que els ingressos han assolit els 201 milions, un 7,5% menys. Uns ingressos trimestrals que, segons la firma, són conseqüència d'una pujada de les vendes d'un 2,7% després d'haver obtingut 184,9 milions i altres ingressos per valor de 16,1 milions.

La companyia catalana ha assegurat que la caiguda dels ingressos totals s'explica per la comparació amb el primer trimestre del 2015, quan es va produir "la fita d'AZ (companyia farmacèutica anglosueca que va comprar l'àrea respiratòria d'Almirall el 2014) pel llançament del combo a la UE". 

La facturació d'Almirall s'ha vist impulsada per l'àrea de dermatologia, que ha mostrat un increment de la seva facturació del 13%, fins a representar el 43% del total de les vendes netes, davant el 39% de l'exercici anterior. Malgrat el "fort comportament" d'aquesta àrea a Europa, la filial nord-americana del grup ha estat un dels grans motors de la seva facturació amb un repunt del 23%. Al tancament de març, la posició de caixa de la companyia ha estat de 488,5 milions en tant que el deute financer ha assolit els 316,1 milions, la qual cosa representa un 12% dels actius totals. 

"D'acord amb les expectatives"

El conseller delegat d'Almirall, Eduardo Sanchiz, ha destacat que el rendiment de la companyia durant el primer trimestre "ha anat d'acord amb les expectatives", en línia amb les estimacions i amb un gran suport pel que fa al negoci de dermatologia. El grup farmacèutic preveu registrar aquest any un creixement percentual "d'un dígit alt" en ingressos totals, vendes netes i Ebitda a tipus de canvi constant, i continua estudiant oportunitats d'adquisició en l'àrea dermatològica i estètica.

A més, ha subratllat que "la integració de Poli Group i l'expansió de ThermiGen estan en marxa i el seu comportament està en línia amb les nostres expectatives". En referència a les seves estimacions per a tot el 2016, la farmacèutica confia a créixer en un dígit tant els seus ingressos totals com les vendes netes i l'ebitda.