Aquest divendres els treballadors de seguretat de l'Aeroport del Prat han començat una vaga indefinida. Es preveu que durant la jornada d'avui 185.000 persones es vegin afectats per aquesta convocatòria. Tant les companyies aèries com Aena han recomanat anar amb temps fins a l'aeroport per poder fer el check in i passar els controls sense problema. Tot i això, què podem fer si perdem el vol o ens veiem afectats per la vaga?

L'Agència Catalana de Consum recorda que aquesta situació no és imputable en cap cas a les companyies aèries. Per aquest motiu, recomana que arribar a la terminal de sortida amb l'antelació suficient, i en cas d'haver de facturar, contactar amb la companyia prèviament per informar-se dels horaris d'obertura dels taulells de facturació. 

En cas que es pateixi alguna incidència, com per exemple, la pèrdua d'un vol per cues, com que es tracta d'un mal funcionament d'un servei públic, poden presentar una reclamació de responsabilitat patrimonial al Ministeri de Foment, ja que és el màxim responsable de la gestió aeroportuària. Les reclamacions es poden fer a partir d'aquest formulari de responsabilitat patrimonial

Per altra banda, també es pot presentar una reclamació a Aena, organisme responsable de la prestació de serveis aeroportuaris de tot l'estat. Es pot fer també a través d'aquest formulari.

​A més, Aena té un telèfon d'atenció per tal d'esbrinar més informació sobre l'estat de l'aeroport: (+34) 913 211 000.