La mítica parella britànica de música electrònica de ball Underworld ha demostrat aquest dissabte al Sonar perquè forma part de la història del dance amb un concert amb picades d'ull als seus fans incondicionals de fa anys i amb les últimes novetats que continuen traient.

Amb gairebé 40 anys de trajectòria i havent transitat per diferents gèneres, Underworld continua esmolant els sintetitzadors perquè el seu so no deixi d'evolucionar, mantenint l'esperit de l'electrònica noventera que els va llançar a la fama.

Els britànics han propiciat una barreja generacional que ha demostrat que el Sónar no és només per a joves moderns. Els incondicionals de l'electrònica, amb els seus cabells blancs i els seus "looks" més clàssics, s'han divertit rememorant l'època gloriosa de les "raves" i la "ruta del bakalao".

Sonar - EFE

El recinte que acull l'escenari central del Sónar de nit s'ha omplert amb l'emoció i el sentit de comunió entre el públic i banda, que flotaven en l'ambient, mentre cada nou tema era aclamat per la multitud.

Lluny de quedar-se ancorats en el passat vivint del record dels seus èxits, Underworld continua explorant els horitzons de l'electrònica i ha presentat alguns dels últims temes del seu projecte "Drift".

No hi ha rastres de nostàlgia en la parella formada per Karl Hyde i Rick Smith que malgrat quatre dècades a sobre dels escenaris continuen movent-se amb la facilitat pròpia d'un xaval.

Per deixar el llistó ben amunt i afrontar la llarga nit que els ofereix als assistents, els britànics han culminat el concert pujant el ritme amb "Born Slippy", tema que es va popularitzar després de la seva aparició a la pel·lícula "Trainspotting", un himne per a tota una generació i per a qualsevol seguidor de la música electrònica que es preï.